Resultats de la cerca
Es mostren 20 resultats
els Panissos
Caseria
Partida
Partida i caseria del municipi d’Amposta (Montsià), al delta de l’Ebre, al SE de la ciutat.
les Salines de la Ràpita
Caseria
Caseria del municipi de Sant Carles de la Ràpita (Montsià), formada al voltant de les salines de la Ràpita, situades a la barra deltaica de la punta de la Banya, que tanca el port dels Alfacs.
Les antigues salines de Tortosa, explotades ja al s XII pels àrabs, ho continuaren essent després de la conquesta cristiana Una novena part era per al rei i estigueren vinculades a la família Oliver Exportaven sal a Nàpols i tota la Mediterrània Abandonat el primer nucli les Salines Velles, foren ocupades prop de 400 ha noves les Salines Noves, de les quals hom extreu anualment unes 25 000 t, exportades en part al nord d’Europa
Gallicant
Caseria
Caseria del municipi d’Arbolí (Baix Camp), al nord del terme, vora el límit amb el de Cornudella, en un replà del vessant septentrional del puig de Gallicant (1008 m alt.), damunt la vall del riu de Siurana.
el Burgar
Caseria
Caseria i antic terme del municipi de Reus (Baix Camp), al NE de la ciutat.
L’antiga església parroquial de l’Esperança fou agregada a la parròquia de la Selva
l’Oriola
Caseria
Caseria del municipi d’Amposta (Montsià), de poblament disseminat, vora l’antic canal de navegació d’Amposta a la Ràpita, al S de la ciutat.
Taulada
Caseria
Partida
Partida i caseria del municipi d’Amposta (Montsià), al delta de l’Ebre, al S de la de Carlet, al límit amb el terme de Tortosa (Baix Ebre).
Santa Marina
Santuari
Caseria
Santuari i caseria del municipi de Pratdip (Baix Camp), al vessant septentrional de la serra de Santa Marina (533 m alt.), contrafort sud-oriental de la mola de Remullà, termenal amb el municipi de Vandellòs.
l’Almadrava

Platja de l’Almadrava, a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant
© Fototeca.cat
Caseria
Caseria del municipi de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp).
És situada a la costa platja de l’Almadrava , al S de l’Hospitalet de l’Infant, entre el coll de Balaguer i el cap del Terme, al límit del terme de l’Ametlla de Mar Hi era parada antigament una almadrava Modernament s’hi han edificat xalets i urbanitzacions