Resultats de la cerca
Es mostren 8 resultats
Sant Joan del Pont
Església
Església de la vila de Cardona (Bages), construïda el 1576 al cap del pont de Sant Joan (de set arcs, refet modernament), damunt el Cardener, al NE de la població, que comunicava amb els camins a Solsona i Berga.
L’església era adossada a un important hostal
Guilanyà

Façana de l’església de Santa Creu de Guilanyà a Navès (Solsonès)
© Fototeca.cat
Hostal
Masia
Església
Masia i antiga parròquia (Santes Creus) del municipi de Navès (Solsonès), situat al vessant meridional de la serra de Busa.
Vora el camí de Tantellatge a Busa hi ha l’antic hostal de Guilanyà El lloc és esmentat ja al s XI
Sant Miquel del Mont
Església
Església del municipi de la Vall de Bianya (Garrotxa), al límit amb el de Riudaura,.
situada al cim de la serra de Sant Miquel del Mont , continuació vers l’E de la serra de puig Estela, des de l’antic hostal de la Serrota fins a Sant Andreu del Coll, serra que separa les valls de Ridaura i de Bianya L’església havia estat parròquia consagrada el 958 i esdevingué després sufragània de la de Santa Margarida de Bianya
Vantolra
Església
Masia i església (Sant Martí), antigament parroquial, del municipi de Navès (Solsonès), al N de Besora, entre les valls de la rasa d’Antigues i de la rasa de Vantolra (afluent, per l’esquerra, del Cardener, que neix al vessant meridional del coll d’Arques, a la serra de Busa, vora Guilanyà, i aflueix al seu col·lector aigua avall d’Olius).
El lloc és esmentat ja al s XI com a pertanyent a la canònica de Solsona l’església és romànica Al camí de Cardona a Sant Llorenç de Morunys hi ha l' hostal de Vantolra , prop del qual hi ha la petita església de SantPere, identificada com l’antiga cella o monestir de SantPere de Vantolra , que fou donat pel comte Borrell al monestir de Sant Llorenç de Morunys l’any 971, quan segurament ja no tenia comunitat
Santa Maria d’Horta
Parròquia de Santa Maria d’Hora, Horta d’Avinyó
© C.I.C - Moià
Església
Església del municipi d’Avinyó (Bages), a l’esquerra de la riera Gavarresa, al S del terme.
Documentada des del segle XI, és un edifici que conserva del període romànic l’absis semicircular amb arcuacions llombardes i alguns murs Fou ampliada amb capelles laterals els anys 1686-91 i finalment transformada la façana a causa d’una reforma del 1683 Té un campanar massís segurament transformació d’una torre primitiva La parròquia de Santa Maria d’Horta té tot el seu passat lligat a la història d’Artés, com a part integrant de l’antiga baronia episcopal Aquesta església i la rectoria que té al costat constitueixen, junt amb el carrer de Dalt, el carrer de l’Hostal i el carrer Nou, el…
Vilanova d’Isanta
Església
Masia i església del municipi de Lladurs (Solsonès), dins l’antiga quadra d’Isanta, al camí de l’antic hostal del Pla a la parròquia dels Torrents.
el Pla del Pou
Església
Caseria
Hostal
Caseria, antic hostal i església del municipi de Paterna (Horta del Nord), al NW de la vila, als altiplans (102 m alt.) que limiten el Camp de Túria amb l’Horta.
la Grossa

Vista de la masia la Grossa (Calders)
© C.I.C.-Moià
Església
Masia i església del municipi de Calders (Moianès), en un serrat que domina les valls de Marfà i de Malrubí, vora la carretera de Moià a Manresa, on hi ha l’hostal de la Grossa, ja en terme d’Avinyó.