Resultats de la cerca
Es mostren 17 resultats
Sornàs
Llogaret
Llogaret de la parròquia d’Ordino (Andorra), a l’esquerra de la ribera d’Ordino, aigua amunt del poble.
el Pui
Llogaret
Llogaret de la parròquia de la Maçana (Andorra), a l’esquerra de la riera d’Erts.
Pradarrodó
Llogaret
Antic llogaret i església dedicada a Sant Pere de la parròquia de Canillo (Andorra), prop de Soldeu, a la dreta de la confluència de la vall d’Incles amb la Valira. L'església, construïda el segle XVI, porta el nom de Sant Pere del Tarter.
Peralta

Ruïnes de l’església de Santa Maria de Peralta a Renau (Tarragonès)
© Fototeca.cat
Llogaret
Llogaret (171 m alt.) del municipi de Renau (Tarragonès), al SW del poble.
La seva església Santa Maria depèn de la parròquia de Renau el 1948 hi foren descobertes unes pintures murals del s XIV, que foren traslladades al Museu Diocesà de Tarragona El 1477 fou donat per Joan Gabriel de Montoliu al monestir de Santes Creus
Vila
Llogaret
Llogaret (1.328 m alt) de la parròquia d’Encamp (Andorra), situat en un coster, al vessant oriental del pic de Padern, a ponent del poble.
És format per unes poques cases al voltant de l’església de Santa Maria, de la qual procedeix un altar romànic de fusta pintada, actualment al Museu d’Art de Catalunya, datat vers el 1200
Bixessarri
Llogaret
Llogaret de la parròquia de Sant Julià de Lòria (Andorra), situat a 1180 m d’altitud, damunt un dipòsit glaciofluvial, al marge esquerre del riu d’Aós (o riu de Bixessarri
).
És esmentat ja el 1176
Aubinyà
Llogaret
Llogaret de la parròquia de Sant Julià de Lòria (Andorra), situat a l’esquerra de la Valira a 1 176 m d’altitud i a uns 300 m damunt el riu, a l’espatlla d’un antic nivell d’erosió de la vall, damunt dipòsits glaciofluvials que han permès l’establiment de conreus.
Costa amunt, a 1 258 m d’altitud, es troben les restes de l’antiga església romànica de Sant Romà Els habitants d’Aubinyà són els protagonistes d’una de les llegendes més populars d’Andorra, la llegenda de la dama blanca
Ansalonga
Llogaret
Llogaret de la parròquia d’Ordino (Andorra), situat a 1 331 m alt, a l’esquerra de la ribera d’Ordino, entre Sornàs i la Cortinada.
l’Aldosa de la Maçana
Llogaret
Llogaret de la parròquia de la Maçana (Andorra), emplaçat a l’esquerra i pel damunt de la ribera d’Ordino, sobre antics dipòsits fluvioglacials.
A la dreta del riu d’Anyós es troben els cortals d’Aldosa