Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
priorat
Enologia
Vi d’alta graduació (de 14°19°, que pot arribar fins a 22° i 23 ° en llocs excepcionals), ric en taní, fi i relativament baix d’extracte sec, produït als bancals de llicorella dels set municipis del Priorat històric més el de Lloà i part dels de Falset i del Molar.
Des del 1954 ha estat protegida la denominació d’origen És elaborat amb raïms carinyena i garnatxa negra per als vins negres 96% i garnatxa blanca i macabeu per als blancs La filloxera 1887-1900 feu caure dràsticament la producció i provocà la substitució de les vinyes per altres conreus Els anys noranta hom en reprengué producció vitícola
Costes del Rosselló

Vinyes a l’Esquerda
Craig Drollett (CC BY-SA 2.0)
Enologia
Denominació d’origen controlada d’una qualitat de vins nord-catalans protegida i reglamentada per l’Estat francès des del 1977.
El Costes del Rosselló comprèn una gran part del territori vinícola de la Catalunya del Nord el Costes del Rosselló Vilatges prové de diferents pobles situats al nord de la Tet el Costes del Rosselló Vilatges la Torre de França és fet només en aquest poble i en part dels de Montner, Planeses i Estagell el Costes del Rosselló Vilatges Caramany és elaborat a Caramany Tant el percentatge de la mena de ceps, com el procediment de vinificació i la quantitat màxima de vi són estretament controlats
vi de les Corberes
Enologia
Antiga denominació d’origen protegida per l’Estat francès del vi català produït, a més dels vessants de les Corberes, a l’àrea del Rosselló situada al nord de la Tet (llevat de la Salanca), a l’angle nord-est del Conflent i a tota la Fenolleda vitícola.
L’any 1977 passà a denominar-se Costes del Rosselló