Resultats de la cerca
Es mostren 9 resultats
fricandó
Gastronomia
Guisat de carn amb suc a base de ceba, tomàquet, herbes aromàtiques i bolets, generalment moixernons.
consomé
Gastronomia
Brou que ha pres tot el suc de la vianda bullida per mitjà d’una cocció llarga i lenta.
Sovint hom hi afegeix xerès sec o rovell d’ou, i se serveix calent o fred, sol o amb carn a trossos petits, flam, formatge ratllat, galetetes salades, etc
glacejar
Gastronomia
Enrossir al forn la superfície d’un menjar cobert amb una salsa o un suc, de manera que quedi lluent.
tabule

Tabule de cuscús
fugzu (CC BY 2.0)
Gastronomia
Amanida feta amb búrgul o cuscús, tomàquet, ceba, julivert i menta, que s’amaneix amb oli d’oliva i suc de llimona, originària de Síria i el Líban.
glaça
Gastronomia
Suc que ha desprès una peça de carn o de peix durant la cocció, el qual s’ha espessit i caramel·litzat formant una superfície llisa que s’adhereix al fons del recipient.
fatuix

Fatuix
CCMA
Gastronomia
Amanida elaborada amb hortalisses fresques, generalment tomàquet, enciam, cogombre i ceba, i amb trossos de pa de pita torrats o fregits, que es condimenta amb oli d’oliva, suc de llimona o vinagre, menta i julivert, típica del Pròxim Orient.
marinar
Gastronomia
Posar en remull (una menja, generalment carn de caça o de bou), en un líquid que conté bàsicament un àcid (vinagre, vi blanc sec, suc de llimona, etc) i, opcionalment, espècies, herbes, oli i, a voltes, verdures, per tal de fer-la més tendra, suau i gustosa abans de cuinar-la.