Resultats de la cerca
Es mostren 125 resultats
rellotge elèctric
Tecnologia
Rellotge en el qual l’oscil·lador mecànic és mantingut en moviment per mitjans elèctrics, que substitueixen així la força motora de la molla.
També són anomenats així els rellotges mecànics que tenen un dispositiu elèctric per a remuntar el pes o tensar la molla reial S'atribueix al britànic Alexander Bain la construcció del primer rellotge elèctric l’any 1840 rellotge sincrònic
hodòmetre
Tecnologia
Aparell per a comptar el nombre de voltes donades per la roda d’un vehicle i mesurar-ne així la distància recorreguda.
Forma part dels comptaquilòmetres
concentració
Tecnologia
Tractament del mineral tal com surt de la mina per destriar la mena de la ganga i enriquir, així, el mineral abans d’extreure’n el metall.
Els procediments més emprats flotació, concentració de taules estriades, etc es basen en les diferències de densitat, de mida o de forma de les partícules o dels terrossos a destriar Hom aplica també mètodes magnètics mitjançant l’acció d’electroimants que separen els materials paramagnètics dels que no ho són, i mètodes electroestàtics basats en l’acció d’un camp elèctric sobre les partícules susceptibles d’adquirir una càrrega superficial
inoculació
Tecnologia
Addició al metall líquid, prèvia a l’emmotllament, de substàncies que actuen de nuclis de cristal·lització i en modifiquen, així, la microestructura cristal·lina i les propietats físiques i mecàniques.
quadrant solar
Història
Tecnologia
En les civilitzacions antigues situades als tròpics, instrument en forma de quart de cercle amb què hom calculava l’altura del sol sobre l’horitzó i així podia establir les hores del dia.
estàrter
Tecnologia
En els motors d’explosió, dispositiu auxiliar del carburador que forneix una mescla més rica que la normal de carburació i assegura així una engegada ràpida del motor en fred independentment de la temperatura ambient.
Pot ésser d’accionament voluntari o automàtic
cuir
Tecnologia
Pell adobada, caracteritzada pel seu gruix o la seva duresa, o bé pell en brut sense adobar, de bestiar gros.
La influència de l’anglès i de l’alemany ha fet que de vegades tècnicament hom empri aquest mot per anomenar qualsevol mena de pells adobades en aquest cas és reservat el mot pell per a designar el material no adobat En el llenguatge normal, però, hom coneix com a cuirs les pells amb un adob, que les fa dures, poc flexibles i sovint gruixudes, a més de les pells de bestiar gros, no adobades Així, doncs, són cuirs les pells de bou, de vaca, de cavall, d’elefant, etc, un cop escorxat l’animal, i així hom parla, per exemple, de cuirs en brut i cuirs secs ja abans que les pells d’aquest bestiar…
bugia d’incandescència
Tecnologia
Resistència elèctrica que serveix, en alguns motors d’encesa per compressió, per a escalfar l’avantcambra i facilitar així l’engegament del motor, i, en les turbines de gas, per a escalfar la cambra de combustió.
arbre motor
Tecnologia
Arbre que rep directament el moviment des de la font d’energia.
Així, en els motors elèctrics, l’arbre motor és l’arbre del rotor i, en els endotèrmics, el cigonyal
calorització
Tecnologia
Procés que consisteix a recobrir amb una fina capa d’una mescla d’alúmina i pólvores d’alumini distints metalls (acer, ferro, coure) i escalfar-los tot seguit a 1 000°C en un corrent d’hidrogen.
Els objectes així tractats adquireixen una gran resistència a l’oxidació, fins i tot a altes temperatures, i als agents corrosius
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina