Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
corda
Tecnologia
La part propulsora del mecanisme d’un rellotge, constituïda per una tira d’acer enrotllada en el tambor (molla real); en produir-se’n la distensió, provoca el moviment del rellotge.
Primitivament consistia en una cordeta o cadeneta enrotllada en un corró, que es desenrotllava per l’acció d’un pes
engegador
Tecnologia
Aparell emprat per a engegar un motor d’explosió.
Els principals tipus són el manual , amb manovella, el d' inèrcia , que aprofita l’energia d’un volant que gira a alta velocitat, i el motor d’engegada demarrer , que habitualment és un motor elèctric En alguns motors de petita cilindrada l’engegador consisteix en una politja fixada al cigonyal, en la qual va enrotllada una corda que hom estira A vegades hom empra els engegadors d’aire comprimit , on la injecció d’aire a pressió en els cilindres produeix l’efecte de l’explosió del combustible i inicia, així, el moviment del motor
bobina
Tecnologia
Presentació industrial del paper, la cel·lofana, etc, en forma de banda contínua, enrotllada al voltant d’una tija cilíndrica.