Resultats de la cerca
Es mostren 9 resultats
reforçar
Tecnologia
Posar els cuirs i les pells en el reforç per tal d’anar-los aplanant per pressió i donar-los consistència.
reforçar
Tecnologia
Oficis manuals
Fer (una peça, un objecte), més fort, assegurant-lo, protegint-lo, amb un reforç.
congreny
Tecnologia
Cèrcol de fusta gruixut amb què hom cenyeix un atuell per reforçar-lo, protegir-lo, etc.
embarrotar
Tecnologia
Disposar barrots per a unir, reforçar o redreçar una peça o un conjunt de peces de fusta.
armat | armada
Tecnologia
Dit d’un objecte o matèria al qual hom aplica ferro o un altre metall per tal de reforçar-lo o simplement de guarnir-lo.
cartel·la
Tecnologia
Peça, aproximadament triangular i feta de xapa, que serveix per a reforçar o fer més rígida la unió de dues o més peces d’una construcció metàl·lica.
tireta
Tecnologia
Peça estreta de pell que, posada a la part posterior d’una sabata, serveix per a reforçar la unió de les dues peces que formen la talonera.
bordonament
Tecnologia
Operació que consisteix a afaiçonar un bordó a la vora o a la superfície lateral de peces de revolució fetes amb xapa de poc gruix (tubs, recipients, etc) i de metalls de fàcil deformació (alumini, acer dolç, etc), bé sigui per reforçar-ne la vora, per enrigidir-ne el cos o bé simplement per motius estètics.
Pot ésser realitzada amb premsa, torn de repussar o en màquines especials de bordonar bordonadora