Resultats de la cerca
Es mostren 6 resultats
duro
Numismàtica i sigil·lografia
Nom vulgar de la moneda d’argent espanyola de més valor entre les normalment usades en la circulació monetària.
El nom ve de la reducció de la denominació original pes fort o peso duro El duro és, doncs, la moneda de vuit rals forts real de a ocho encunyada del s XVI al XIX, i també la de 20 reales de vellón i de 2 escuts de les emissions d’Isabel II El valor duro només apareix gravat en la peça que s’encunyà a Girona el 1808
timbre
Numismàtica i sigil·lografia
Nom donat a algunes monedes antigues que duien gravat l’escut reial.
tipus
Numismàtica i sigil·lografia
Tot el que va gravat a la matriu (figures, símbols, emblemes, etc) d’un segell o d’una moneda, llevat de la llegenda.
sou
Numismàtica i sigil·lografia
Unitat de valor gravat a la moneda de 5 sous, en les emissions locals catalanes en temps de la guerra dels Segadors (1640-52).
mancús
Numismàtica i sigil·lografia
Nom d’origen àrab —que significa «quelcom gravat»— amb el qual molts països de l’Occident europeu designen el dinar d’or musulmà, especialment dels segles IX-XI.
A la documentació catalana, hi és citat des del segle X i, a vegades, denominat pel seu nom d’origen iafarí, amurí, ceptí, etc Circulà profusament pels comtats catalans, especialment al segle XI, i n'hi ha esment del segle X al XII
diner del ramet
Numismàtica i sigil·lografia
Nom donat al diner de València creat el 1246 que duia gravat a l’anvers la testa reial coronada i al revers un calze en forma de flor amb una creu al damunt, tipus que es mantingué fins al començament del s XVIII.