Resultats de la cerca
Es mostren 43 resultats
picaaranyes
Indústria tèxtil
Peça de fusta emprada per a descollar les aranyes, en algunes màquines de filar.
nas
Indústria tèxtil
En algunes maquinetes de lliços, peça de forma excèntrica emprada en la composició dels dibuixos.
balança
Indústria tèxtil
Mecanisme semblant a una balança que en algunes màquines de la indústria tèxtil determina un moviment.
Per exemple, el mecanisme que dóna el moviment a la llançadora en el teler de volant
pont
Indústria tèxtil
Dispositiu lateral que tenen algunes llançadores per tal que la trama en surti amb una tibantor regular determinada.
cabotí
Indústria tèxtil
Defecte que consisteix a prendre forma de ganxo les puntes metàl·liques d’algunes guarnicions, a causa de l’esmerilament.
brodat
Detall del brodat romànic Tapís de la Creació , procedent de la catedral de Girona (s XI)
© Fototeca.cat
Indústria tèxtil
Ornament de fil, generalment damunt teixit i, algunes vegades, damunt paper, realitzat amb la tècnica de la brodada química
.
L’embelliment de teixits amb brodats és tan antic com l’ús d’aquells
canvi de dibuix
Indústria tèxtil
Mecanisme que, en algunes maquinetes de lliços i jacquard, canvia automàticament el lligat del dibuix a cada cert nombre de passades.
catxapit
Indústria tèxtil
Tensor que, en algunes màquines d’acabats, és format per dues barres rodones o quadrades, per entre les quals passa el teixit.