Resultats de la cerca
Es mostren 38 resultats
escola activa
Educació
Tipus d’escola que aplica mètodes de pedagogia activa (activitat).
Hom ha aplicat també el nom d’escola activa a aquella que forma part del moviment de l'escola nova o que en segueix les orientacions
mnemotècnia
Educació
Art de desenvolupar la memòria mitjançant exercicis apropiats.
Bé que els mètodes mnemotècnics són molt diversos, en general hom pot dir que el millor és aquell que garanteix l’organització en un tot comprensible dels elements complexos que no es presenten estructurats
autoeducació
Educació
Educació realitzada per un mateix.
L’eficàcia de tota educació depèn de l’esforç personal d’educació En els mètodes de Montessori, Delcroly, Projectes, Dalton i Winuetka, entre d’altres, els alumnes s’autoeduquen per mitjà de la realització de tasques individuals i collectives amb l’ajut de materials orientadors del treball, autocorrectors, etc
Wilhelm August Lay
Educació
Pedagog alemany.
Fundador de la pedagogia experimental i adscrit dins l’àmbit de l’escola activa, renovà els mètodes didàctics, especialment per a l’ensenyament de les ciències naturals, aritmètica i ortografia Escriví Methodik des naturwissenschaftlichen Unterrichts ‘Metodologia de l’ensenyament cientificonatural’, 1892, Experimentelle Didaktic ‘Didàctica experimental’, 1920 i Volkserziehung ‘Educació popular’, 1921
Joan Molinari i Galceran
Educació
Música
Pedagog musical.
Deixeble d’Enric Granados, amplià estudis musicals a París i a Ginebra Es dedicà a la formació de pianistes Inventà un aparell per a millorar la disposició de les mans i afavorir la independència dels dits Fundà a Barcelona l’Escola Musical Molinari i publicà mètodes i obres teòriques dedicades al piano
Adolphe Ferrière
Educació
Pedagog suís.
Professor de l’institut Jean-Jacques Rousseau de Ginebra 1912-22, promogué diverses oficines i lligues internacionals a favor de l’escola activa, de la qual fou un dels principals teòrics i propagandistes Insistí en l’activitat de l’esperit en els mètodes actius La seva obra principal fou L’école active 1920
Escola Vallparadís
Educació
Basquetbol
Escola creada per iniciativa dels fabricants de Terrassa l’any 1910, per a la instrucció adequada de llurs fills, sota la direcció (1910-13) d’Alexandre Galí.
Malgrat el seu caràcter classista, aquest hi assajà les seves idees pedagògiques, amb les quals donava gran importància a la investigació aplicada Amb mestres com Artur Martorell , s’aplicaren nous mètodes pedagògics que donaven un paper destacat a l’educació física i al joc a l’aire lliure Un dels esports que es practicà, a partir del 1913, fou el basquetbol
,
ensenyament multinivell
Educació
Ensenyament adreçat a un grup classe atenent tots els alumnes sense distinció ni exclusió pel seu nivell d’habilitats, de manera que el mateix programa pot ser seguit per tots i alhora atén la diversitat perquè assumeix la individualització.
En aquest tipus d’ensenyament es manté la referència d’uns objectius d’aprenentatge comuns i s’utilitza de manera flexible una varietat de mètodes didàctics en funció de les característiques individuals de cada alumne L’ensenyament multinivell treballa a l’aula ordinària, fa adaptacions i utilitza estratègies per a poder donar una resposta adequada als diferents nivells i ritmes d’aprenentatge dels alumnes i així redueix la necessitat de tenir programes diferenciats
Pavel Petrovič Blonskij
Educació
Pedagog rus.
Estudià història i filosofia a Kíev A partir del 1917 fou catedràtic de psicologia i filosofia a Moscou Féu una síntesi de les idees dels pedagogs de l’escola nova amb les de Marx i creà un principi d’educació socialista Volgué impulsar una educació integral i eminentment pràctica Escriví Tasques i mètodes de l’escola nova primària 1917, L’escola del treball 1919 i, en el camp psicopedagògic, Memòria i pensament 1938 i Anàlisi psicològica del record 1940
Catherine Stern
Educació
Pedagoga nord-americana d’orígen alemany.
Estudià a la Universitat de Breslau Dirigí 1923-33 un jardí d’infància propi Amb motiu de la persecució nazi contra els jueus es traslladà als EUA, i durant el decenni dels anys quaranta fou cap d’investigació de l’escola Castle de preescolar i ensenyament primari de Nova York, on foren experimentats i utilitzats els materials i mètodes de Structural Reading i Structural Arithmetic És considerada especialista en reeducacions a les escoles dels estats de Pennsilvània i Nova York La seva obra ha estat bàsicament recopilada al llibre Children Discover Arithmetic Publicà, també, The…