Resultats de la cerca
Es mostren 34 resultats
borsa d’estudi
Educació
Diners destinats a subvencionar, del tot o en part, un estudi o una investigació.
seminari web
Electrònica i informàtica
Educació
Seminari multimèdia, interactiu i accessible en línia, que es pot seguir, en directe o en diferit, a través d’un web.
reciclatge
Educació
Formació complementària perquè hom es posi al dia i s’adapti al progrés cultural i científic en general o en una especialitat concreta.
equip docent
Educació
Conjunt de mestres o professors que exerceixen l’ensenyament en el mateix centre o en un mateix cicle, curs o unitat de coordinació.
dibuix artístic
Art
Educació
Sistema de representació plàstica basat en la còpia d’obres d’art o en la reproducció en perspectiva i ombrejat d’objectes o conjunts reals.
seqüenciació de continguts
Educació
Distribució ordenada de la matèria d’aprenentatge en cicles educatius o en els nivells o cursos que formen un cicle educatiu, d’acord amb uns criteris psicopedagògics determinats.
avaluació única
Educació
Modalitat d’avaluació que els alumnes tenen dret a sol·licitar en el cas que no puguin complir els requisits necessaris per a ser avaluats de forma continuada.
Pot consistir en una prova, en la presentació de treballs oen una combinació de tots dos sistemes d’avaluació
model lingüístic
Educació
Proposta concreta del tractament i de l’ús d’una o més llengües en una societat o en un àmbit específic d’aquesta, avalada generalment per un marc normatiu o un reglament.
A Catalunya es definí el model lingüístic educatiu en el període de la Generalitat provisional 1978-80 Posteriorment, la Llei de Normalització Lingüística 1983 i la Llei de Política Lingüística 1998 reforçaren aquest model amb la base jurídica del rang més elevat El model lingüístic educatiu de Catalunya atorga al català el caràcter de llengua pròpia de l’ensenyament i, en conseqüència, de primera llengua del centre docent estableix el coneixement paritari del català —llengua pròpia i oficial— i el castellà —també oficial per ser la de l’estat— i el coneixement d’un…
pla d’acollida
Educació
Pla que han d’elaborar els centres docents per a acollir l’alumnat que arriba a les escoles de Catalunya procedent d’altres països amb desconeixement de les dues llengües oficials.
Segons el pla, el centre ha de programar les actuacions i estratègies necessàries per a facilitar la integració escolar d’aquest alumnat i hi ha d’incloure un suport individualitzat —oen petit grup si coincideixen més d’un alumne de característiques i necessitats anàlogues— per a accelerar l’aprenentatge del català i possibilitar, així, la seva participació en les activitats educatives ordinàries
necessitats educatives especials
Educació
Necessitats d’atenció educativa adaptada, temporal o permanent, que pot tenir un alumne per a assolir, al màxim possible, els objectius establerts en el currículum de l’educació obligatòria per al conjunt de l’alumnat.
Les necessitats educatives especials poden ser derivades de discapacitats psíquiques, motrius o sensorials, de malalties greus —transitòries o permanents— que interfereixen en el procés d’aprenentatge, de condicions personals de sobredotació o de causes associades a la història educativa i escolar L’alumnat amb necessitats educatives especials s’escolaritza, en principi, en centres docents ordinaris Tanmateix, si es considera que, per l’especificitat dels recursos que requereix, no pot ésser atès en un…