Resultats de la cerca
Es mostren 19 resultats
fitxer de moviments
Electrònica i informàtica
Fitxer que conté informació sobre fets que s’han esdevingut en el temps, seleccionada i ordenada segons un criteri determinat (temps de producció o d’arribada, lloc d’origen, etc).
Les dades es processen per confrontació amb les d’un fitxer mestre En el tractament per transaccions , els moviments es processen individualment en el moment de produir-se, i el fitxer de moviments resulta, doncs, superflu
robot

Robot de manipulació, d’un sol eix amb dos graus de mobilitat i accionament pneumàtic, equipat amb un terminal de pinça
© Fototeca.cat
Tecnologia
Electrònica i informàtica
Màquina automàtica capaç de manipular objectes, executar operacions i moviments diversos segons un programa que pot ésser modificable o adaptable, i que pot anar equipat amb sensors per tal de detectar els senyals d’entrada i les condicions ambientals.
Segons el seu comandament els robots poden ésser dirigits a distància quan reprodueixen moviments o ordres d’un generador remot, regulables quan executen moviments concrets mitjançant comandes manuals, programables si llurs moviments són guiats per un programa i intelligents si, a més, tenen capacitat per a modificar llur comportament d’acord amb l’observació de l’entorn per mitjà de sensors El mot “robot” del txec robota , ‘treball forçat’ fou creat per l’autor dramàtic Karel Čapek-Chod el 1920 en una de les seves peces de teatre, RUR Rossum's Universal Robots, per denominar un…
Automatically Programmed Tools
Electrònica i informàtica
Llenguatge emprat per a l’obtenció de programes de mecanització de peces en màquines-eina, mitjançant una computadora i desenvolupat pel Massachusetts Institute of Technology a partir del 1952.
L’APT és emprat per a treballs de comanda contínua i és especialment indicat per a realitzar la programació explícita de la trajectòria de l’eina de tall en els casos en què cal coordinar els moviments de la màquina segons diversos eixos
fitxer mestre
Electrònica i informàtica
Fitxer que conté dades relativament permanents i exhaustives que són actualitzades periòdicament amb les d’un fitxer de moviments
.
paddle
Electrònica i informàtica
Maneta de jocs de tipus analògic.
Originàriament hi havia dos tipus de manetes de jocs digitals joystick i analògiques paddle El joystick original transmetia els moviments mitjançant quatre microinterruptors dalt, baix, dreta i esquerra El paddle , utilitzat pel control de la raqueta dels primers videojocs per a TV i posteriorment en els ordinadors, transmet les posicions vertical i horitzontal de la palanca mitjançant dos potenciòmetres que proporcionen un senyal de tensió proporcional al desplaçament de la maneta, que posteriorment és digitalitzat, la qual cosa permet un control molt més precís de la…
animació procedimental
Electrònica i informàtica
Animació que genera moviments dinàmics en temps real que no poden generar-se a partir de les tècniques d’animació convencionals.
tractament per lots
Electrònica i informàtica
Modalitat de procés de dades en la qual els moviments són agrupats, abans de processarlos, segons diversos criteris (temps, lloc, gènere, etc).
Hi ha, doncs, un lapse des de l’entrada d’un moviment en el sistema i el seu procés, i en aquest sentit equival al temps diferit Contrasta amb el tractament per transaccions
fragmentació
Electrònica i informàtica
Estat en un sistema d’emmagatzematge en el qual els diferents blocs d’informació estan separats físicament, la qual cosa dificulta l’efectivitat d’ús del sistema.
En fragmentar un conjunt de dades, cadascun dels fragments generats ha de contenir la informació necessària per a poder recompondre el conjunt de dades inicials és per això que en fragmentar es requereix més espai d’emmagatzematge Un altre inconvenient de fragmentar les dades és que en la lectura calen molts més moviments dels capçals lectors per tal de recuperar els diversos fragments, i això repercuteix en un major temps d’accés L’avantatge, però, és que, amb les dades fragmentades, les unitats d’emmagatzematge necessàries són de magnitud menor i, per tant, es pot optimitzar l’…
busca
Electrònica i informàtica
Símbol que apareix a la pantalla d’un ordinador, generalment en forma de fletxa, que indica els moviments del ratolí o de qualsevol altre dispositiu de diàleg.
galvanisme
Biologia
Electrònica i informàtica
Propietat d’excitar o d’induir moviments en els nervis i els músculs de l’home o d’animals vius o morts mitjançant corrents elèctrics, anomenats galvànics
.