Resultats de la cerca
Es mostren 196 resultats
entorn d’usuari
Electrònica i informàtica
Interfície entre l’usuari i una unitat funcional.
L’entorn de comandes és la interfície més simple, tot i que també la menys agradable l’usuari dóna instruccions per teclat en un llenguatge específic més proper al llenguatge de l’ordinador que al llenguatge natural, que seran interpretades i executades per la unitat funcional L’entorn gràfic és el més utilitzat avui en dia i consta tant d’elements de maquinari com de programari En aquest tipus d’entorn el diàleg entre l’usuari i la màquina guanya en naturalitat no cal conèixer un llenguatge específic per a realitzar les comandes, moltes de les instruccions es…
autenticació d’usuari
Electrònica i informàtica
Procediment pel qual un usuari s’identifica en un sistema d’accés controlat.
D’aquesta manera el sistema comprova la identitat de l’usuari i, si es tracta d’un usuari autoritzat, li permet l’ús dels recursos que li han estat assignats El mitjà d’autenticació més habitual és una contrasenya, però també se'n fan servir d’altres com ara l’ús de targetes, l’anàlisi de l’iris o de les empremtes digitals Els anomenats DNI electrònics poden incorporar informació del ciutadà, un certificat electrònic per a autenticar-lo i un certificat per a signar electrònicament
compte d’usuari
Electrònica i informàtica
Identificador d’usuari associat a un individu concret per tal que la unitat funcional li permeti d’accedir-hi.
En crear un compte d’usuari sobre una unitat funcional es defineixen les funcionalitats a les quals és permès l’accés, gràcies als anomenats privilegis d’accés Generalment els comptes d’usuari es protegeixen amb una clau d’accés
interfície d’usuari
Electrònica i informàtica
Sistema de diàleg i comunicació entre un usuari i una màquina.
També és conegut per la sigla HMI, que prové de la denominació anglesa Human-Machine Interface , ‘interfície persona-màquina’
interfície gràfica d’usuari
Electrònica i informàtica
Interfície que facilita la comunicació de l’ordinador amb l’usuari utilitzant metàfores gràfiques com les icones i les finestres.
La primera interfície gràfica fou desenvolupada, juntament amb el ratolí, a la dècada del 1960 als laboratoris de l’empresa Xerox, als Estats Units d’Amèrica Posteriorment, les interfícies gràfiques foren incorporades en els ordinadors d’Apple i, més tard, en el sistema operatiu Windows de Microsoft
disseny centrat en l’usuari
Electrònica i informàtica
Tècnica de disseny i desenvolupament d’interfícies basades en les necessitats i característiques dels usuaris, sense limitar-se a possibilitats tècniques.
Els usuaris intervenen des del principi del procés de desenvolupament, participant en la recollida de requeriments i necessitats, així com en proves i revisions que permeten millorar l’experiència dels usuaris Dins de l’estàndard ISO 13407, es defineix un marc per al desenvolupament de sistemes basats en el disseny centrat en l’usuari
protocol de transferència de fitxers
Electrònica i informàtica
Protocol que permet a l’usuari entrar en un sistema remot.
Dins d’internet és el sistema d’accés remot a fitxers més antic exigeix que el fitxer al qual es vol accedir es transfereixi a la màquina local de l’usuari, abans que aquest el pugui visualitzar o modificar Alguns sistemes informàtics ofereixen l’accés a alguns fitxers a tot usuari, sense control d’accessos ni d’identitat és l’anomenat FTP anònim
realitat virtual
Electrònica i informàtica
Mètode de simulació per ordinador en què l’usuari té la sensació d’estar immers en l’entorn artificial creat per la simulació.
Per tal d’incloure l’usuari dins de la simulació, i fer-li creure que es troba en un entorn real, s’usen diversos dispositius especialitzats, com guants, cascs i ulleres D’una banda, aquests dispositius reben informació del sistema de simulació, que d’aquesta manera controla els sentits tacte, oïda i vista de l’usuari de l’altra, per mitjà de sensors específics, aquests dispositius envien al sistema de simulació informació sobre les accions de l’usuari moviment dels ulls, moviment de les mans, etc El resultat és que el sistema de simulació pot adaptar el…
dimoni
Electrònica i informàtica
Procés sempre actiu que executa diverses tasques en profit de l’usuari.
Els dimonis sorgiren en els entorns UNIX com un mecanisme per a automatitzar certes tasques repetitives, i fer tot el procés transparent a l’usuari Un cas típic de dimoni és el procés encarregat de la transmissió i recepció dels missatges electrònics, que està sempre preparat per a rebre un nou missatge
assistent
Electrònica i informàtica
Programa interactiu que guia l’usuari per a realitzar una determinada tasca.
Els assistents són una eina de programari dissenyada per Microsoft per als entorns Windows La seva execució comporta l’aparició d’una seqüència de caixes de diàleg que fan preguntes relativament simples amb un llenguatge no excessivament tècnic Els assistents més habituals són els que guien l’usuari en la installació d’aplicacions o en la realització d’operacions complexes sobre gran quantitat de dades per exemple, construcció de gràfics a partir d’un full de càlcul, redacció de cartes personalitzades a partir d’un fitxer d’adreces, etc
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina