Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
classe creativa
Sociologia
Classe social sorgida a partir dels anys vuitanta del segle XX formada per persones assalariades que generalment gaudeixen d’un alt poder adquisitiu i que destaquen per la seva capacitat creativa.
La classe creativa és una nova classe socioeconòmica que –-segons l’urbanista i filòsof Richard Florida— s’està convertint en el motor del desenvolupament regional i del creixement econòmic als països més avançats La classe creativa no és una classe social en sentit estricte Dins d’aquest grup hi ha professionals del sector serveis amb perfils molt diferents científics, enginyers, professors d’universitat, músics, dissenyadors o arquitectes la funció econòmica dels quals és crear noves idees, noves tecnologies o nous continguts culturals Als EUA, aquesta classe és molt productiva i representa…
cercle de qualitat
Economia
Sociologia
Equip de treballadors de la mateixa àrea que es reuneixen regularment i de manera voluntària per tal de reflexionar conjuntament i per resoldre distints problemes relacionats amb la productivitat, la qualitat i les condicions del treball a l’empresa.
Els cercles de qualitat són un dels secrets de l’èxit del toyotisme, sistema d’organització social del treball originat al Japó després de la Segona Guerra Mundial
Sociologia 2009
Sociologia
La "pandèmia mediàtica" global Els mitjans de comunicació poden focalitzar l’atenció de la societat en fets molt concrets © Fototecacat El 15 d'octubre els mitjans de comunicació dels Estats Units es van fer ressò del cas del nen de sis anys Falcon Heene que anava sol a bord d'un globus aerostàtic a la deriva durant unes quantes hores sobre el cel de Colorado El fet va causar un gran impacte, i diverses cadenes nord-americanes de televisió --i d'altres d'arreu del món-- van retransmetre en directe la caiguda del globus, cosa que va sembrar d'inquietud la societat nord-americana, i de retruc…