Resultats de la cerca
Es mostren 36 resultats
pebre vermell

Pebre vermell assecat i abans de ser mòlt
Corel
vermut
Alimentació
Enologia
Conjunt de tapes i begudes que hom pren abans de menjar; aperitiu.
fènyer
Alimentació
Treballar (la pasta de cada peça de pa) per tal que prengui consistència abans de donar-li la forma.
Consisteix a cargolar la pasta sobre ella mateixa, prement-la amb el palmell de la mà, fins que en resulta una peça rodona
plat precuinat
Alimentació
Producte obtingut per preparació culinària industrial no completada, envasat i conservat generalment per ultracongelació, que necessita un tractament addicional abans d’ésser consumit.
prebiòtic
Alimentació
Substància que serveix de substrat nutritiu als bacteris intestinals i que no pot ser digerida ni absorbida abans de la seva arribada al còlon.
És capaç de modificar favorablement la composició de la flora del còlon, i el més freqüent és observar el creixement i l’activitat metabòlica de soques del grup dels lactobacils o dels bifidobacteris Els prebiòtics són components alimentaris funcionals que es poden obtenir de manera natural per extracció directa de les plantes arrels, espàrrecs, soja, blat, alls, etc i també a través de la producció sintètica per la conversió enzimàtica de sucres Un exemple d’aliment prebiòtic és el que conté fibres que la digestió humana no pot utilitzar com fructooligosacàrids o inulina, però que són…
sobrassada

Sobrassada de Mallorca
Alimentació
Embotit cru, tou, vermell, fet amb pasta de carn de porc (i eventualment de boví), cansalada i greix de porc, adobat amb sal, pebre vermell i altres espècies.
La barreja madura abans d’omplir-ne el budell i dessecar-se És típic de les Illes Balears i Pitiüses
deshidrocongelació
Alimentació
Procés de conservació d’aliments que utilitza la barreja de dues tècniques: de primer, la deshidratació del producte per aire calent fins a reduir aproximadament un 50% d’aigua, i posteriorment, la congelació.
La ràpida pèrdua d’aigua inicial no afecta la qualitat del producte, i hom el congela abans que s’hi iniciïn degradacions
entremès
Alimentació
Plat amb viandes lleugeres (anxoves, olives, llonganissa, etc) que hom serveix ordinàriament abans de la sopa o del primer plat dels que constitueixen un àpat.
pectat de calci
Alimentació
Compost, insoluble en aigua, responsable de l’estructura i la textura dels vegetals.
A fi de mantenir aquestes qualitats al màxim, és pràctica corrent d’afegir sals de calci a tomàquets, pomes i altres vegetals abans de sotmetre'ls a processos industrials de conservació