Resultats de la cerca
Es mostren 22 resultats
Nikkei
Economia
Abreviatura per la qual és conegut el diari japonès Nihon Keizai Shimbun.
Un dels quatre grans diaris japonesos, inicià la trajectòria com a diari econòmic i financer el 1876, i el 1946 adoptà el nom actual És un dels principals diaris econòmics del món, amb delegacions i edicions en diversos països asiàtics, als Estats Units, a Europa i al Brasil Des del 1975, a partir de diverses companyies de la borsa de Tòquio, elabora l’ índex Nikkei , un dels principals indicadors borsaris internacionals Present a internet des del 1996, el grup de comunicació Nikkei és un dels primers del món i comprèn, a més d’informació escrita, canals de ràdio i…
Pere Foix i Cases
Literatura catalana
Economia
Política
Sindicalista i escriptor.
Vida i obra Militant anarquista afiliat a la CNT, fou amic de Seguí, Pestaña, Peiró, etc Visqué a París 1914-1919, on, el 1918 amb el pseudònim Xifort , escriví a Le Libertaire , i també a L’International Collaborà en diaris i diverses revistes anarquistes de Barcelona, entre les quals cal subratllar el setmanari Acción que arribà a dirigir les revistes Mañana i Revista blanca i els diaris El Diluvio i el Noticiero Universal de Barcelona Fundà Despertad , a Vigo Fou empresonat repetidament durant la dictadura de Primo de Rivera, i arran de la seva militància…
, ,
Fèlix de Bona
Economia
Economista.
Es traslladà a Madrid, juntament amb el seu cosí l’economista Joan Eloi de Bona i Ureta, per indicació de Pròsper de Bofarull Fou redactor de “La Discusión” 1850-59 i d’altres diaris polítics Defensor del lliure canvi, formà part de l’Asociación para la Reforma de los Aranceles i fou un dels fundadors de la Sociedad Abolicionista Española 1865 És autor d' Economía popular 1870 i La huelga publicada pòstumament, novella en defensa del lliurecanvisme
de baix cost
Economia
Dit de les empreses que es caracteritzen per vendre productes o prestar serveis a preus més baixos com a conseqüència d’uns costos per sota dels de la competència.
Conegudes també com a low cost o no-frills ‘sense floritures o guarniments’, són aquelles empreses que venen o presten el servei essencial, com ara transportar els passatgers d’un punt a un altre, en el cas de les aerolínies, sense donar diaris ni altres serveis de franc Dins d’aquest sector destaca Ryanair, però és una filosofia que s’ha estès a nombrosos sectors i fins i tot ha estimulat la reducció de costos en sectors tradicionals i més consolidats
BP Amoco
Economia
Companyia petroliera nord-americana.
Creada l’any 1889, l’any 1998 s’uní a la britànica British Petroleum Company Limited en la fusió industrial més gran de la història fins aleshores L’any 2000 completà la integració de la nord-americana Arco Atlantic Richfield Company i esdevingué el major productor de petroli mundial privat, amb una producció superior als 2,6 milions de barrils diaris de cru i gas natural líquid Els ingressos totals eren de prop de 100000 milions de dòlars el 1998 i tenia al voltant de 115000 treballadors a tot el món Des del 2001 s’integrà progressivament a BP, amb la consegüent desaparició de…
Paul Julius Reuter
Economia
Empresari alemany.
D’origen jueu, en convertir-se al cristianisme el 1844 es canvià el nom de naixement Israel Beer Josaphat Se n'anà a París el 1848, on es dedicà a la traducció i publicació d’articles en diaris alemanys i francesos El 1850 utilitzà un servei de 40 coloms missatgers per a substituir el servei telegràfic avariat entre Aquisgrà i Brusselles Es traslladà a Londres el 1851, on fundà una agència de notícies econòmiques, que funcionà a partir del 1858 Reuters Reuter es preocupà d’estendre el servei de notícies a Irlanda, França, Alemanya, els EUA, etc, i aprofità els darrers…
Miquel Vidal i Guardiola
Economia
Història
Política
Polític i economista.
Es llicencià en dret i exercí d’advocat Succeí Pere Coromines com a cap del negociat de finances de l’ajuntament de Barcelona Publicà articles importants de tema econòmic i fou collaborador dels diaris El Diluvio , La Vanguardia , l’etapa catalana del Diari Mercantil 1932-35, etc Vinculat a la Lliga Regionalista, collaborà amb Francesc Cambó en operacions financeres importants com la constitució de la Compañía Hispano-Americana de Electricidad, a partir d’una societat alemanya, el 1920 Durant la Segona República es presentà a eleccions per la Lliga, i fou dos cops diputat a corts 1933 i 1936…
Joan Anton Maragall i Noble
Economia
Història
Política
Art
Polític i marxant d’art.
Fill de Joan Maragall Estudià dret i filosofia i lletres Director propietari de la Sala Parés de Barcelona des del 1925, fou el principal marxant de la generació postnoucentista Membre d’Acció Catalana, el 1933 reingressà a la Lliga Durant la Guerra Civil de 1936-39 serví a la zona de Burgos, i fou secretari d’Eugeni d’Ors en la Dirección General de Bellas Artes Fou comissari de la secció espanyola de la Biennal de Venècia 1938 i directiu de diverses entitats President de l’Orfeó Català, acadèmic de Sant Jordi 1968 i de Bones Lletres 1971, corresponent de l’Academia de San Fernando 1972,…
Edward Hugh
Economia
Economista anglès
Estudià a la London School of Economics i posteriorment cursà màsters i estudis doctorals a la Universitat de Manchester Especialitzat inicialment en les repercussions del canvi demogràfic i els processos migratoris en el creixement econòmic, a les dècades dels anys setanta i vuitanta treballà en ocupacions diverses, sobretot en l’ensenyament Resident a Catalunya des dels primers anys noranta, elaborà anàlisis econòmics que publicà en la premsa internacional i també a la catalana i l’espanyola, i més tard també en el seu blog Els seus escrits meresqueren una atenció creixent,…
publicitat
Economia
Sociologia
Dret administratiu
Comunicació massiva que té per objecte informar, persuadir i aconseguir un comportament determinat de les persones que reben aquesta informació.
En l’empresa, la finalitat última de la publicitat és d’aconseguir un increment dels resultats i de les vendes, per mitjà d’una millora en la informació i les actituds del consumidor envers els seus productes Les principals decisions a prendre amb relació a la publicitat són el pressupost del que hom ha de despendre o invertir en publicitat el segment de la població al qual hom dirigeix el missatge publicitari el contingut d’aquest missatge els mitjans a través dels quals cal comunicar el missatge ràdio, televisió, diaris, etc la mesura de l’eficàcia de la publicitat feta, en termes dels…