Resultats de la cerca
Es mostren 21 resultats
Sant Salvador de Montpedró
Església
Església del municipi de Castellonroi (Llitera), aturonada, a l’E del poble, a la dreta de la Noguera Ribagorçana, damunt la resclosa del pantà de Santa Anna.
Sant Sadurní d’Aulet
Església
Església i despoblat del municipi de Sopeira (Ribagorça), dins l’antic terme de Sant Orenç, a l’esquerra del barranc d’Aulet, aigua amunt d’Aulet; és esmentat ja al s IX.
Sant Marçal
Història
Quadra del municipi d’Isàvena (Baixa Ribagorça), a la vorera esquerra del barranc de Comacentre.
Té una capella homònima
Sant Bartomeu del Torricó
Església
Església del municipi del Torricó (Llitera), al SW del poble, al límit amb el terme de Tamarit de Llitera.
És romànica, de petites dimensions, amb dos absis, un a cada extrem de la nau
baronia de Peralta
Història
Jurisdicció senyorial centrada en el castell de Peralta (avui Peralta de la Sal), a Ribagorça, i que arribà a comprendre, a més, els llocs i castells de Gavasa, Casserres del Castell, Calassanç, Purroi, Montmagastre, Rocafort de Llitera, Pelegrinyó i Sant Esteve de Llitera.
Pertangué ja al s XIII als Peralta i passà, a la segona meitat del s XIV, als Castre i d’ells als Pinós, als Cervelló barons de la Llacuna, als Alagó, senyors d’Alfajarín, als Montcada, marquesos d’Aitona, i als Fernández de Córdoba, ducs de Medinaceli
Santa Anna
Església
Església de l’antic lloc de Pinyana (Llitera), dins el municipi de Castellonroi, a la dreta de la Noguera Ribagorçana, prop de l’actual resclosa del pantà de Santa Anna, que alimenta la central hidroelèctrica de Santa Anna, inaugurada el 1961, amb una potència instal·lada de 42.800 kW i una producció mitjana de 110.600 kWh.
l’Avellana
Història
Antiga quadra del municipi de Tolba (Baixa Ribagorça), prop de Lasquarri, de la parròquia de la qual depenia.
marquesat d’Artasona
Història
Marquesat concedit el 1803 a José Mariano Pérez de Suelves-Claramunt y de Azlor, senyor de Suelves (Sobrarb) i d’Artasona (Ribagorça).
Passà als Otal i als Goyeneche
Arro
Història
Antiga quadra del terme municipal de Montanui (Ribagorça) situada a la vall de Barravés, a la dreta de la Noguera Ribagorçana.
La seva església depenia de la parròquia de Viuet
Ardoné
Església
Llogaret del municipi de les Paüls (Ribagorça), dins l’antic terme de Nerill, de la parròquia del qual depèn la seva església.
Es troba situat a 1 360 m d’altitud, a la serra que separa l’Isàvena de la Valira de Castanesa