Resultats de la cerca
Es mostren 2 resultats
efecte de Sterry
Fotografia
Disminució del contrast d’una emulsió fotogràfica ja exposada, en ésser tractada, abans de revelar-la, amb una solució diluïda d’un oxidant (per exemple, dicromat potàssic al 0,5% durant menys d’un minut).
Aquest efecte és emprat per a corregir defectes de revelatge d’un negatiu en treure una còpia positiva
procés del carbó
Fotografia
Procediment per mitjà del qual hom obté còpies en un paper, en què una de les cares és recoberta de gelatina i d’un pigment (originàriament, carbó, i després, diversos colorants), sensibilitzat amb dicromat potàssic i revelat amb aigua.
Es basa en l’acció de la llum damunt la gelatina cromatitzada, la qual roman insoluble en els punts atacats Després d’unes manipulacions, la imatge és transportada des de damunt d’un suport primari còpia simple, imatge invertida a un segon suport, per tal d’obtenir una imatge directa còpia repetida o de doble trasllat