Resultats de la cerca
Es mostren 146 resultats
pala

Pala
© Corel - Danny Singer
Oficis manuals
Eina formada per una làmina de fusta o planxa de ferro, de forma generalment rectangular, trapezial o corba, amb certa concavitat, i per un mànec cilíndric, més o menys llarg, generalment de fusta i de diàmetre variable, destinada especialment a recollir i traslladar o remoure alguna matèria sòlida, pastosa o pulverulenta.
pala carregadora

Pala carregadora
© Fototeca.cat
Construcció i obres públiques
Tecnologia
Oficis manuals
Màquina destinada a moure materials solts, com ara sorra, pedra i carbó —tot i que, eventualment, també pot fer treballs d’excavació i d’enderroc lleugers—.
Consisteix bàsicament en un xassís automotor rígid o articulat muntat damunt pneumàtics si ho és sobre erugues és anomenada preferentment excavadora i proveïda, al davant, d’una cullera , muntada sobre uns braços articulats, moguts mitjançant sengles cilindres hidràulics, permeten d’abaixar i alçar successivament el caire de la dita cullera per tal d’omplir-la de material, alçar-la un cop plena i, després que el vehicle hagi efectuat el desplaçament fins al lloc de la descàrrega, trabucar-la per tal de buidar-ne el contingut, generalment dins d’un camió
pala
Música
Peça de canya o altre material elàstic que forma la llengüeta d’alguns aeròfons.
En els instruments de llengüeta senzilla, una pala individual es fixa a l’extrem del tub, tot obturant parcialment l’entrada de l’embocadura En les llengüetes dobles, són dues peces simètriques que formen la ca nya Orientades l’una contra l’altra, deixen un pas estret per a l’aire, que, juntament amb les pales, es posa en vibració en ser forçat a travessar-lo En aquest tipus de llengüeta, les pales se subjecten al tudell lligades amb fil
pala
Indumentària
Part d’algunes peces de vestir que consisteix en una làmina que recorda la de la pala.
pala
Esport
Tros de fusta que té una part ampla i prima i una altra que forma mànec, amb què s’impel·leix la pilota.
pala
Indústria tèxtil
Peça de ferro que en el teler mecànic de llançadora topa amb l’escarabat quan la llançadora no ha entrat del tot dins el calaix, la qual cosa provoca l’aturada del teler.
pala
Transports
Tecnologia
Cadascun dels elements propulsius constitutius d’una hèlix, d’un rotor, etc, que surten o són fixats al nucli o cos central.
pala
Arts decoratives
Base o suport, generalment de metall preciós, on el joier encasta les pedres i les gemmes.
pala
Disseny i arts gràfiques
Planxa disposada com a doble fons, en algunes galeres, i que en ésser desplaçada lateralment arrossega la composició i permet d’extreure-la còmodament.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina