Resultats de la cerca
Es mostren 59 resultats
reconeixement de procura
Dret
Verificació que ha d’efectuar un advocat, i en alguna ocasió un funcionari públic llicenciat en dret, per tal de comprovar si una escriptura de poders és jurídicament suficient per a intervenir en un procés judicial, en una subhasta o concurs per a adjudicació d’obres o serveis públics, i en algunes altres actuacions jurídiques.
Si l’advocat considera suficient el poder, signa al capdavall del document o en un imprès especial
servei
Avantatge que hom procura a algú intervenint personalment.
trapella
Persona que, amb habilitat, falsedat, arteria, procura enganyar els altres.
formigueta
Persona estalviadora i treballadora, que procura arreplegar per a ella d’amagat.
arsenal
Transports
Establiment marítim militar tancat, bastit en un port defès, que consta de drassanes, tallers i magatzems on, a redós del mal temps, hom construeix, forneix, adoba i conserva els vaixells de guerra, com també llurs ormeigs, llurs provisions i llur armament.
Hom procura d’installar els arsenals en posicions estratègiques generalment, en desembocadures de rius o ries Sovint formen part d’una base naval
mitgenca
Dret català
Contracte pel qual dos socis participen per parts iguals en els productes de la terra o de la cria de bestiar.
Al Pallars, aquest contracte dura cinc anys un soci procura a les ramades les pastures d’estiu i l’altre les d’hivern
bé
Allò que procura un avantatge, una utilitat, una satisfacció, una felicitat, un benestar.
retrocés
Militar
Moviment cap enrere que l’expansió dels gasos de la recambra, en el moment de disparar, imprimeixen al canó d’una arma de foc, en el sentit contrari al de la sortida del projectil.
El retrocés, que hom procura de limitar amb la utilització de frens, és funció de la força dels gasos originats per la combustió, de la massa del projectil i de la massa que retrocedeix
retirada
Militar
Abandó forçós o convenient del terreny ocupat.
És una acció de guerra molt difícil, imposada per la superioritat de l’enemic Per evitar l’esfondrament del front, hom procura de fortificar les reserves a rereguarda de la tropa que es retira, alhora que destacaments mòbils intenten de retardar l’avanç contrari
procurador | procuradora
El qui procura, que obra en representació i per poder legal d’un altre.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Pàgina següent
- Última pàgina