Resultats de la cerca
Es mostren 4 resultats
ralentí
Tecnologia
Estat de funcionament d’un motor endotèrmic en el qual la potència desenvolupada és justament la que cal per a mantenir el motor engegat.
La potència produïda en el ralentí ha d’ésser igual a la suma de les resistències mecàniques del motor per sota d’aquest valor, el funcionament esdevé irregular o el motor es para, mentre que, per sobre, el consum de combustible és augmentat innecessàriament
accelerador
Tecnologia
Mecanisme que comanda l’admissió de la mescla gasosa en un motor endotèrmic per tal de fer-li variar la velocitat.
Fonamentalment consisteix en una palanca o pedal que actua sobre la papallona del carburador o sobre la bomba d’injecció per tal d’augmentar o disminuir la quantitat de mescla introduïda en els cilindres Generalment, l’accelerador és sotmès a l’acció d’un ressort de retorn que provoca la tornada del motor al ralentí
carburador

Esquema d’un carburador d’automòbil
© Fototeca.cat
Tecnologia
Dispositiu mecànic que, en els motors d’explosió, té per missió fer la barreja d’aire i carburant (generalment benzina, o, eventualment, algun altre carburant líquid, com alcohol o benzol, o bé gasós, com butà o gas natural o gas pobre).
En els motors estacionaris, en els quals les variacions de velocitat i de potència són poc freqüents i no han d’ésser necessàriament efectuades en un temps molt curt, el carburador és un aparell senzill En els motors d’automòbil, on aquestes característiques són primordials, els mecanismes són més complexos, i encara més en els motors d’aviació, on cal evitar, de més a més, el perill de les glaçades de combustible a gran altura de vol, on és normal l’ús de compressors de sobrealimentació i on el carburador ha de funcionar en qualsevol posició respecte a l’horitzontal, àdhuc en posició…
aproximació en descens continu
Transports
Sistema de navegació aèria nocturna que consisteix a fer una llarga aproximació a l’aeroport amb els motors en ralentí, mesura que permet reduir el consum de carburant i les emissions de gasos d’escapament.
Aquest sistema, també anomenat d’aproximació verda, és difícil de dur a la pràctica durant el dia a causa de la densitat del trànsit i la compartimentació de l’espai aeri Funciona a l’aeroport de Barcelona-el Prat d’ençà el novembre del 2010