Resultats de la cerca
Es mostren 8 resultats
cartutx filtrant
Química
Embolcall cilíndric tancat per una base, fet de cel·lulosa purificada i emprat en treballs de laboratori, especialment en processos d’extracció.
La substància a extreure és collocada dins del cartutx filtrant, i aquest és sotmès al pas reiterat de solvent en un aparell extractor de Soxhlet
cartutx
Tecnologia
Recipient cilíndric o ovalat, de diàmetre comprès generalment entre 25 i 52 mm i de longitud entre 75 i 210 mm, emprat per al transport pneumàtic de materials petits.
La substància a extreure és collocada dins del cartutx filtrant, i aquest és sotmès al pas reiterat de solvent en un aparell extractor de Soxhlet
introgressió
Biologia
Fenomen de retroencreuament espontani reiterat d’un híbrid interespecífic amb una o amb les dues espècies parentals.
fregadís
Fregament continu, reiterat, de dues coses que es toquen, que l’una passa lliscant sobre l’altra.
moneda gironina
Numismàtica i sigil·lografia
Moneda pròpia del comtat de Girona.
El 934 el comte Sunyer cedí a la catedral de Girona i als seus bisbes un terç del benefici de la moneda encunyada a Girona i el dret d’encunyar-ne, tot reservant-se el dret d’encunyar-ne ell mateix hi ha testimonis des de mitjan segle X de diners i d’òbols gironins d’argent, encunyats probablement pels bisbes tot i que, parallelament a ells, en bateren també els comtes de Barcelona-Girona-Osona Però a la fi del s XII la moneda gironina desaparegué, substituïda per la barcelonesa Bé que inicialment el diner gironí equivalia al barcelonès, a mitjan s XII un sou barcelonès valia 16 diners…
fouetté
Dansa i ball
Figura del ballet clàssic, més pròpia dels papers femenins, consistent en un moviment rotatori ràpid i reiterat sobre la cama esquerra, mentre la dreta es plega i es desplega alternativament en un angle de 45°.
A cada volta la ballarina s’alça sobre la punta del peu esquerre per donar-se impuls
símbol i música
Música
La relació entre símbol i música pot ser llegida des d’una àmplia diversitat d’accepcions que permeten fer referència tant a les primeres manifestacions d’un pensament musical de caràcter simbòlic, com a la generació dels arquetips expressius de caràcter lingüístic, tímbric i formal que, en el decurs d’un procés de culturalització, han esdevingut codis de formes significants de projecció extramusical.
L’afany de musicar la paraula ha menat els compositors a nodrir-se dels propis elements mètrics i prosòdics del text, i a construir l’arquitectura sonora d’acord amb els figuralismes de la retòrica amb l’afany d’assolir la màxima implicació expressiva entre el so i la paraula L’estudi de les relacions entre música i paraula porta a considerar un valor semàntic qualsevol procés de mimesi analògica, de signe figuratiu o abstracte, que pugui establir-se entre el llenguatge musical i el llenguatge conceptual i que sigui susceptible de ser reconegut com a tal L’ús reiterat d’una sèrie…