Resultats de la cerca
Es mostren 2 resultats
seleccionador
Màrqueting
Periodisme
Persona que en una organització controla el flux d’informació.
En l’àrea de màrqueting fa referència a qualsevol persona que intervé en una compra o venda industrial, com ara telefonistes, recepcionistes i agents de compra i venda En l’àrea de periodisme s’aplica als qui decideixen quines informacions es publiquen i de quina manera, com ara els corresponsals, els redactors o el director d’una empresa periodística
història de les dones
Historiografia catalana
Matèria historiogràfica específica que sorgí a mitjan dècada del 1970 com a fruit, d’una banda, d’una potenciació del moviment feminista entre dones joves principalment i, de l’altra, de la participació de joves universitàries en els intents de renovació historiogràfica dels últims anys del franquisme i, sobretot, de la transició democràtica.
Ambdós fenòmens confluïren en la transformació de la història de les dones en «objecte de coneixement i de batalla cultural i política», en paraules de la historiadora feminista Maria del Carme García Nieto Primeres contribucions a la història de les dones És exagerat, però habitual, insistir en la pràctica inexistència de la història de les dones abans de l’època esmentada Hi ha antecedents clars en les reflexions i crítiques de les feministes, difoses en forma d’assaig o d’escrit divulgatiu en periòdics i revistes…