Resultats de la cerca
Es mostren 20 resultats
Jordi Fuentes Fernández
Automobilisme
Pilot automobilístic especialitzat en kàrting.
Pioner d’aquesta pràctica esportiva a Catalunya, començà a córrer el 1956 després de fabricar-se ell mateix el vehicle, al qual afegí motor i transmissions de motocicleta Disputà i guanyà quasi totes les curses de l’època, de les quals destacaren les victòries al circuit urbà de la Diagonal de Barcelona 1960 i Montjuïc 1963 Al final dels anys seixanta, collaborà amb Miquel Tàpies en el desenvolupament dels xassís MTK i, més tard, del motor Arisco, el primer produït en sèrie a l’Estat, que fou decisiu en el desenvolupament del kàrting a Catalunya Amb MTK-Arisco guanyà tres Campionats de…
Carles Gil Cáceres
Automobilisme
Pilot i mànager de kàrting.
Inicià la seva carrera el 1980 Fou campió de Catalunya i Espanya en categoria promoció i campió de Catalunya júnior En categoria sènior, guanyà tres Campionats de Catalunya i dos d’Espanya Formà part de l’equip català, amb el qual guanyà en cinc ocasions el Campionat Interregions El 1987 aconseguí el subcampionat d’Europa Un any després s’inicià com a mànager de pilots i preparador de karts El seu primer client fou Pedro Martínez de la Rosa És copropietari del Karting El Vendrell amb el seu germà Narcís
Manel Sánchez
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
Guanyà el Campionat d’Espanya de kàrting en categoria 250 cm3 1984, 1985 i fou subcampió d’Espanya 1986
Àngel Arnaudes
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Pilot de karts, quedà segon en 100 cc sènior en el Campionat de Catalunya disputat a Lleida Guanyà el Campionat de Catalunya disputat a Cambrils de 100 cc sènior 1982 i es proclamà campió d’Espanya de kàrting en categoria sènior 1982
Jaime Torrent
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
Membre de l’Escuderia Desvern i primer pilot de l’equip Humet, es proclamà campió d’Espanya de kàrting 1973 al volant d’un kart amb motor MTK Arisco També guanyà el Campionat de Catalunya 1973, amb la victòria al premi Ciutat de Granollers i al circuit de Les Mallorquines Guanyà les 6 Hores Internacionals de Barcelona 1974 amb Andrés Vidal
Daniel Clos Álvarez
Automobilisme
Pilot automobilístic.
S’inicià en kàrting en categoria júnior i passà a les curses de monoplaces El 2005 va guanyar la Fórmula Renault 2 0 a Itàlia, amb vuit victòries parcials, i el 2007 passà al campionat Euro Series F3, on romangué dues temporades i aconseguí dos podis El 2009 feu el salt a la GP2, on l’any següent es convertí en el primer pilot català en guanyar una cursa de la categoria prèvia a la Fórmula 1
Daniel Juncadella Pérez Sala

Daniel Juncadella Pérez Sala
GP2
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Tercer membre d’una saga de pilots, s’inicià en el kàrting per passar-se després a les categories de monoplaces, com foren la Fórmula Júnior i la Fórmula BMW, on aconseguí el subcampionat Els bons resultats el portaren a la Fórmula 3 Euroseries i a l’Internacional FIA Cup i quedà tercer d’ambdós campionats 2011 El mateix any es convertí en el primer pilot de l’Estat que guanyà el Gran Premi de Macau, mundial oficiós de la categoria
Miquel Molina González
Automobilisme
Pilot automobilístic.
S’inicià en el kàrting, on guanyà dos títols d’Espanya i un de Catalunya També fou subcampió del d’Àsia-Pacífic i del Trofeu Margutti 2004 Passà pel programa Joves Pilots del Circuit de Catalunya i entrà a l’equip Audi 2010 per córrer el Campionat d’Alemanya de turismes DTM, i esdevingué el primer pilot de l’Estat espanyol a participar-hi El primer any aconseguí el títol de millor debutant i l’any següent pujà al podi per primera vegada
Miguel Tapias
Motociclisme
Constructor de karts i motocicletes.
Creà la marca Miguel Tapias Kart MTK, que popularitzà el kàrting a Catalunya Alguns dels seus models de karts disputaren amb èxit les principals competicions internacionals durant les dècades dels setanta i els vuitanta Els models més populars foren el Pony, el Fórmula i l’Sport Fou el fundador de la marca de motocicletes Arisco Terrassa, 1977-80 i responsable del model més emblemàtic que tingué, l’Arisco 250 cc, amb el qual, sota l’Escuderia Mataró, Inocencio Gutiérrez guanyà el I Trofeu Sènior-Montjuïc 1978
Xevi Pujolar
Automobilisme
Enginyer automobilístic de competició que arribà fins a la Fórmula 1.
Format en el kàrting en els equips Genikart i Arisco, passà per la Fórmula Nissan i la Fórmula 3000 abans d’entrar a la Fórmula 1 l’any 2000 amb l’equip Jaguar comandat per Niki Lauda El 2003 passà a BMW-Williams, equip reconvertit en Williams, on treballà amb pilots com Ralf Schumacher, Marc Gené o Juan Pablo Montoya El 2012, amb Pastor Maldonado com a pilot, aconseguí la primera victòria com a enginyer de pista en guanyar el Gran Premi d’Espanya al Circuit de Catalunya