Resultats de la cerca
Es mostren 18 resultats
Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions
Associació professional sense ànim de lucre que té l’objectiu de defensar els interessos dels fabricants automobilístics establerts a Espanya.
Fou fundada el 1977, té la seu a Madrid entre els membres associats hi ha Automóviles Citroën, Ford, General Motors, Iveco, Mercedes-Benz, Nissan Motor Ibérica, Peugeot Citroën Automóviles PSA Peugeot Citroën, Peugeot, Renault, Santana Motor, SEAT i Volkswagen Navarra L’associació declara la missió de fomentar el desenvolupament del sector de l’automoció, amb la promoció de la collaboració entre els fabricants associats en els aspectes tècnics, econòmics, socials, financers i en qualsevol altre que contribueixi al progrés harmònic del sector, i de representar i assumir la gestió collectiva…
SAAB
Aeronàutica
Empresa sueca dedicada a la fabricació d’avions, automòbils i camions.
La sigla correspon a Svenska Aeroplan AB, que inicialment només fabricava motors d’aviació, però a partir del 1947 començà la producció d’automòbils l’any 1969 absorbí la fàbrica de camions Scania El 1974 signà un acord de collaboració amb Fiat a partir del qual es contruïren diversos models A partir de mitjan anys vuitanta els resultats de l’empresa comportaren reestructuracions de plantilla i el tancament d’algunes fàbriques El 1990 General Motors adquirí el 50% del capital de SAAB i el 2000 el 50% restant La caiguda constant de beneficis des del 2001 i la crisi econòmica…
Pegaso
Marca dels models d’automòbils de turisme, camions, autobusos i altres vehicles de tracció mecànica fabricats per ENASA
.
La producció es basà en les factories de Barcelona de La Hispano Suïssa , absorbida el 1946 per la nova empresa El 1949 fou llançat al mercat el primer tipus de camió Pegaso, amb motor dièsel de 6 cilindres i 8 tones de càrrega útil, i el 1950 aparegué el primer tipus d’autobús, un dels quals obtingué el 1952 la Rosa d’Oro del certamen de San Remo Itàlia El 1951, sota la direcció de Vilfred P Ricart, fou realitzat un model d’automòbil esportiu, el Pegaso Z-102 , que fou presentat al XXXVIII Salon de l’Automobile de París 1951 i a la Fira de Mostres de Barcelona del 1952 Aerodinàmic i d’una…
British Motor Corporation
Grup industrial britànic dedicat a la fabricació d’automòbils, camions i motors de combustió interna format l’any 1952 per la unió d’Austin Motor Corporation i de Nuffield Organization i que per les fusions del 1966 i el 1968 donà lloc a la British Leyland Motor Corporation
.
Fabricava els automòbils de turisme de les marques Austin i Morris populars i Wolseley i Vanden Plas de luxe, els automòbils esportius Riley, MG i Austin-Healey , les furgonetes Austin, Morris i BMC , les camionetes i els camions BMC amb una càrrega útil màxima de 6 000 kg i el camió-tractor Austin-Minatic
Automobiles M Berliet
Economia
Empresa automobilística francesa fundada a Lió (1894) per Marius Berliet.
L’any 1917 hom la constituí societat anònima i posteriorment creà filials al Marroc, a Algèria i al Senegal des del 1967 restà estretament vinculada a l’empresa Citroën Berliet, que en els seus inicis fabricava automòbils i camions, des del 1939 es dedicà exclusivament a la fabricació de camions El 1975 fou integrada a la Renault i el 1980 desaparegué la marca
Lancia
Economia
Fàbrica italiana d’automòbils fundada el 1908 pel corredor automobilista Vicenzo Lancia.
Dedicada principalment a la fabricació d’automòbils de gran turisme, actualment produeix també camions, autocars i tractors agrícoles En l’aspecte tècnic, Lancia introduí la carrosseria monobuc i la suspensió independent de les rodes anteriors
España
Societat creada a Barcelona el 1917 per a la fabricació d’automòbils, per Francesc Batlló i Godó, amb la cooperació familiar.
La seva producció anual fou de més de mil unitats, i serví per a l’experimentació de problemes metallúrgics Fabricà també camions per a l’exèrcit El 1928 es fusionà amb la societat Ricart, que construí els automòbils Ricart-España Tancà el 1930
Comissió Econòmica per a Europa
Economia
Suborganització econòmica continental del Consell Econòmic i Social de l’ONU creada el 1947.
Té seu a Ginebra i és formada per quaranta estats Els seus objectius són l’enfortiment de les relacions econòmiques, l’estudi dels problemes econòmics i tecnològics d’Europa, i l’elaboració d’estadístiques tecnològiques i econòmiques Entre els seus resultats es pot citar la normalització TIR trànsit fronterer de camions Des de 1990 assumeix, com a tasca primordial, la promoció de la transició i integració dels estats excomunistes d’Europa a l’economia europea i mundial
Fàbrica Espanyola d’Automòbils Elizalde
Cartell de la fàbrica d’automòbils d’Artur Elizalde i Rouvier
© Fototeca.cat
Empresa metal·lúrgica fundada a Barcelona el 8 de gener de 1909, una de les primeres fàbriques de l’Estat espanyol de construcció d’automòbils.
Inicialment fou un taller de reparació d’automòbils, fins el 1914, que construí el seu primer model, el “Biada-Elizalde” de 20 HP Fabricà diversos models de turisme, des de 15 HP fins a 60 HP, camions i automòbils de competició El 1925 començà la fabricació de motors d’aviació i turboreactors L’empresa Elizalde ha portat a terme una gran labor en el camp de la tecnologia metallúrgica per mitjà de l’Escola d’Aprenents, que ha contribuït a la formació d’un gran nombre de tècnics El 1951 prengué el nom d’Empresa Nacional de Motores de Aviación ENMASA
Volvo
Economia
Empresa sueca, una de les més importants, dedicada a la fabricació d’automòbils i de camions, fundada el 1927.
Fins després de la Segona Guerra Mundial l’empresa no inicià la conquesta dels mercats europeus, en la qual tingué un important paper el seu automòbil amb motor de 1600 cm 3 que desenvolupava 85 CV, el qual era alhora un vehicle dur i dotat de prestacions excepcionals La major part de la seva producció es destina a l’exportació, especialment als EUA L’any 1999 fou adquirida per Ford, la qual el 2010 la vengué al grup xinès Geely