Resultats de la cerca
Es mostren 16 resultats
Estelareny
Despoblat
Llogaret despoblat del terme de les Valls de Valira (Alt Urgell), situat en un coster als vessants de llevant del tossal d’Estelareny, damunt la riba dreta de la Valira, entre Anserall i la Farga de Moles.
És situat en un coster, damunt la riba dreta de la Valira, aigua amunt del poble
Sisquer
Llogaret
Llogaret del municipi de la Vansa i Fórnols (Alt Urgell), a 1 182 m d’altitud en un coster a l’esquerra del riu de Bona.
Hi havia un castell, conegut com a castell de Sant Romà, que quedà integrat en el casal de ca l'Arnau Es conserva l’església dedicada al mateix sant, romànica, amb un absis semicircular del segle XII, bastida sobre la roca
Morters
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de les Valls de Valira (Alt Urgell), situat en un coster, a la dreta de la Valira, aigua amunt del cap del municipi.
Conserva vestigis de l’església dedicada a sant Llorenç dos murs fent angle, un dels quals amb opus spicatum
Miravall
Llogaret
Llogaret (1.120 m alt.) del municipi de les Valls d’Aguilar (Alt Urgell), situat en un coster, a l’esquerra del riu de Castellàs, enfront d’Espaén.
En un serrat al nord, hi ha les restes del castell La seva església, dedicada a Santa Maria, depèn de la parròquia de Berén A la carretera que mena a Miravall des de Nyus, hi ha el mas del Peraire, amb la seva església de la Puríssima Concepció
Feners
Despoblat
Veïnat, despoblat, i antic terme del municipi de les Valls de Valira (Alt Urgell), dins la parròquia de Calbinyà, en un coster, damunt la riba dreta del Segre.
Hi ha les restes de l’antic castell
Voloriu
Veïnat
Veïnat del municipi de Fígols i Alinyà (Alt Urgell), al N del poble, en un coster a l’esquerra del Segre, dominant l’entrada del congost de Tresponts.
Hi havia l’església de Sant Romà, esmentada el 1056
Carmeniu
Llogaret
Llogaret del municipi de Montferrer i Castellbó (Alt Urgell), en un coster (1 135 m alt.), a l’obaga de la vall de Castellbò, al camí de la vila a Pallerols.
L’església, dedicada a Sant Fruitós, és esmentada ja el 839
Berén
Poble
Poble del municipi de les Valls d’Aguilar (Alt Urgell), situat a 1100 m d’altitud, en un coster de la muntanya de Sant Quiri, a la dreta del riu de Cabó.
L’antic castell, és esmentat el 1190, amb el nom de la Roca de Berén i depenia del castell de Castellbò En època moderna, quedà incorporat dins l’estructura d’una casa De la seva església parroquial de Sant Martí, arruïnada, depenien els llogarets d’Argestues i de Miravall
Montargull

Aspecte de Montargull
© CIC-Moià
Caseria
Caseria del municipi de la Vansa i Fórnols (Alt Urgell), situada a 975 m alt. en un coster, a la dreta del riu de la Vansa, al NE de Sorribes de la Vansa.
És documentada des del començament del segle XIV Es feia festa per Sant Marc, a l’abril
Farrera dels Llops
Despoblat
Llogaret despoblat del municipi de les Valls de Valira (Alt Urgell), a la dreta de la vall de Sant Joan, en un coster sota el Puig, damunt la confluència de la Valira i el riu de Civís.
Prop del llogaret hi ha les restes del castell i l’esglesiola de Santa Agnès, que sembla que és l’antiga parròquia Documentada en l’acta de consagració de la catedral d’Urgell, el 839, l’església actual, romànica, té la volta esfondrada les ruïnes són anomenades popularment la Meca Encastada a l’absis es conserva una biga decorada amb escuts Formà part de l’antic terme d’Ars fins el 1970