Resultats de la cerca
Es mostren 68 resultats
impactar
Causar impacte; impressionar.
imatge per imatge
Cinematografia
Procediment de filmació, conegut com a pas de maneta, consubstancial amb el cinema d’animació.
Consisteix a impressionar, fotograma per fotograma, dibuixos o objectes, desplaçant lleugerament a cada operació l’objecte fotografiat
nitidesa
Fotografia
Qualitat d’una prova fotogràfica, negativa o positiva, la imatge de la qual té netament delimitats els detalls de l’original.
La nitidesa d’una fotografia depèn de l’obertura del diafragma emprat per a impressionar-la, de la qualitat de l’objectiu, de la granulació de l’emulsió i, en general, de les condicions en les quals és efectuat el revelatge
fons
Fotografia
Imatge que resta al darrere de la del tema principal en una fotografia.
El fons cal que sigui apropiat al tema que cal impressionar, car de vegades ha de passar inadvertit i de vegades ha d’acabar de crear l’ambient desitjat En el primer cas, hom sol difuminar-lo reduint la profunditat de camp
boutade
Estirabot pretesament enginyós, destinat generalment a impressionar.
càmera obscura
Disseny i arts gràfiques
Física
Càmera totalment tancada a la llum, en una de les parets de la qual ha estat practicat un petit forat pel qual entren els raigs de llum procedents d’un objecte exterior, els quals determinen una imatge que és recollida a la superfície interior de la paret oposada.
La càmera obscura es comporta, des del punt de vista òptic, com una lent convergent, és a dir, dóna una imatge invertida Els primers a descriure-la foren l’astrònom àrab al-Kindī s IX i el físic italià Giambattista della Porta s XVI, bé que era coneguda pels egipcis, per Aristòtil i per Roger Bacon s XIII Usada durant segles per a observar els eclipsis de Sol, alguns pintors del s XVII n'usaren de portàtils per a dibuixar paisatges, fent servir, algunes vegades, una petita lent convergent en lloc del simple forat Niepce i Daguerre l’usaren per a impressionar una placa sensible,…
sensibilitat
Fotografia
Rapidesa amb què és formada la imatge latent o la imatge visible en una emulsió fotosensible sotmesa a l’acció de la llum o d’altres radiacions actíniques.
En una emulsió cal distingir la sensibilitat pròpiament dita o sensibilitat òptica i la sensibilitat cromàtica La sensibilitat òptica depèn de la composició de l’emulsió i és indicada generalment en graus ASA o en graus DIN , o en altres escales, com la ISO , la HD , la Scheiner o la Weston La sensibilitat cromàtica és l’aptitud de l’emulsió a deixar-se impressionar igualment per totes les radiacions de l’espectre De fet, una emulsió sempre és més sensible a uns colors que a uns altres, la qual cosa no té importància més que en algunes aplicacions científiques, puix que l’ull…
posturejar
Fer postures, gests o posats per agradar o impressionar.
efectista
Que atén principalment a produir efecte exterior, a impressionar vivament.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Pàgina següent
- Última pàgina