Concebuda per a cobrir el segment de baix cost, en l’accionariat inicial hi participaren, a parts iguals, la mateixa Iberia, la cadena hotelera Iberostar, el grup empresarial Nefinsa, la constructora ACS i la societat de capital de risc Quercus (del Grup Agrolimen), les quals constituïren la societat Catair, dedicada a gestionar la companyia. Opera principalment des de l’aeroport de Barcelona, i la major part de les seves rutes provenen de la cessió d’Iberia. Utilitza avions Airbus A320, la majoria també procedents d’Iberia. El 2008, a banda d’El Prat (on és la primera línia aèria) tenia bases en cinc aeroports de l’Estat espanyol (València, A Coruña, Bilbao, Málaga i Sevilla) i a París (Orly) i Londres (Gatwick), i destinacions en 61 aeroports de 25 estats. Al juliol d’aquest mateix any la companyia anuncià un acord de fusió amb Vueling que tingué lloc de manera efectiva al juliol de l’any següent. La companyia resultant adoptà també el nom de Vueling.