Vida i obra
Advocat, participà en política en el camp republicà federa, on fou diputat a corts (1871, 1873) i en el castelarià, a Barcelona i a Madrid. D’estudiant, fou membre de la societat Tertulia Literaria (1855, després Círculo Instructivo, 1856), on llegí un discurs en defensa de l’ús formal de la llengua catalana i un altre contra la pena de mort. Abans de traslladar-se a Madrid, col·laborà a El Telégrafo i fundà el periòdic obrerista La Asociación (1866), i, retornat a Barcelona, La Publicidad (1878).
Los trobadors nous i Los trobadors moderns inclogueren poemes seus, entre els quals Fragment d’un poema a la conquista de Mallorca, en octaves reials, i dos poemes A Barcelona que recorden les tesis historiogràfiques de Víctor Balaguer i Lluís Cutchet, a qui dedica el segon. El 1863 fou secretari dels Jocs Florals de Barcelona. Utilitzà el pseudònim Lo Timbaler del Besòs.
Bibliografia
- Cassany, E. (2007): “Una tertúlia literaria durant el bienni progressista”, dins Panyella, R. (ed.): La projecció social de l’escriptor en la literatura catalana contemporània. Lleida / Barcelona, Punctum & GELCC, p. 179-186.