Imma Tubella i Casadevall

(La Bisbal d'Empordà, Baix Empordà, 1953)

Sociòloga.

Doctorada i especialista en sociologia de la comunicació, tema sobre el qual ha publicat articles i llibres, entre els quals Las formas de consumo de la televisión como generadora de identidad (1998), La Societat Xarxa a Catalunya (2003, amb M. Castells i altres), La transició a la Societat Xarxa (2007, amb M. Castells i altres), Televisió i Internet: la guerra de les pantalles (2007, amb C. Tabernero i V. Dwyer). Ha estat directora d’Estudis i Continguts de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (actual Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals) de 1995 a 2002, i membre del consell d’administració d’aquest organisme (2000-2004), membre del Comitè Europeu de la European Association of Regional Television –CIRCOM Regional– (1988-1998) i del Consell de l’Institut Franco-Català Transfronterer –Universitat de Perpinyà– (des del 2000), a més de defensora del Lector de El Punt (2004), vicepresidenta de l’Internet Interdisciplinary Institute -IN3- (1998-2003) i membre de la Comissió Assessora sobre Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya (1998-2003).

En el vessant acadèmic ha estat professora d’Estructura del Sistema Audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona (1995-1998), professora de Teoria de la Comunicació de la Universitat Ramon Llull (1998-2003), vicepresidenta de la Societat Catalana de Comunicació de l’Institut d’Estudis Catalans (1995-2003), vicerectora de recerca i codirectora del Programa de Doctorat de la UOC (1999-2003), i presidenta de la Fundació de la Universitat Catalana d’Estiu (2006-2007). Des del 2003 dirigeix amb Manuel Castells el programa de recerca Projecte Internet Catalunya i l’any 2005 substituí Gabriel Ferraté com a rector de la Universitat Oberta de Catalunya, i el 2009 fou designada presidenta de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP).