Público

Diari creat el 2007, amb seu a Madrid.

Fou llançat pel grup de comunicació Mediapro. En fou el primer director Ignacio Escolar. Posteriorment han ocupat el càrrec Félix Monteira (2009), Ana Pardo de Vera (2016) i Virginia Pérez Alonso (2019). D’àmbit estatal i publicat en castellà (bé que des del 2010 incloïa a l’edició catalana el suplement en català Públic dedicat a l’actualitat de Catalunya). El 2012 presentà concurs de creditors i al mes següent anuncià el tancament de l’edició en paper. Tanmateix, continuà l’edició digital, totalment gratuïta i d’una penetració notablement més elevada. En aquesta nova etapa l’accionariat es redistribuí, amb la participació més gran (40%) per a la societat Display Connectors i la resta en mans de societats i accionistes individuals vinculats a Mediapro. Adreçat a lectors decantats clarament a l’esquerra, entre les iniciatives de més ressò del diari hi ha la difusió de les filtracions de converses d’alts funcionaris i càrrecs polítics sobre l’anomenada operació Catalunya. L’any 2018 creà la Comunidad de Público, formada pels lectors que han regularitzat una aportació econòmica, els quals tenen accés a continguts exclusius. Aquest any també impulsà l’informatiu en línia i en directe En la Frontera.