Resultats de la cerca
Es mostren 74 resultats
Autòdrom de Terramar

Cotxes participant en el Ral·li de Cotxes d’Època de Sitges del 2010 circulant per l’Autòdrom de Terramar
Arxiu Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Automobilisme
Motociclisme
Circuit automobilístic i de motos de Sant Pere de Ribes.
Construït per l’arquitecte Jaume Mestres i inaugurat el 1923, fou impulsat per Frederic Frick Armangué, membre del Reial Automòbil Club de Catalunya, el Reial Moto Club de Catalunya i la Penya Rhin La pista feia 2 km exactes i l’amplada variava entre els 12 i els 18 m El radi interior de les corbes, peraltades, era de 110 m, i les rectes –que en realitat eren corbes molt suaus– sumaven 1500 m Hi corregueren cotxes des de 750 fins a 2000 cc Albert Divo, amb un Sunbeam, guanyà la cursa inaugural a una mitjana de 142,8 km/h Malgrat la seva espectacularitat, la pista aviat quedà…
Matas
Automobilisme
Marca de cotxes creada el 1917 a Barcelona per Joaquim Matas.
Es tractava de cotxes amb suspensions originals equipats amb dues marques de motor, Dorman i Continental Tingué poca vida i fou absorbida per SRC
Copa Tibidabo
Automobilisme
Motociclisme
Cursa de velocitat per a cotxes i motos que tingué lloc a Barcelona l’any 1914.
Fou organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya i pel Reial Moto Club de Catalunya, i es disputava en la modalitat de pujada El recorregut es feu passar per l’avinguda del Tibidabo per facilitar l’assistència del públic barceloní En la categoria de cotxes hi hagué dos guanyadors, ja que M Hörner Benz i M Grua Clement feren el mateix temps En les dècades de 1960 i 1970 es tornà a disputar una pujada Sant Cugat-Tibidabo, però ja fent servir la carretera de Vallvidrera
JBR
Automobilisme
Marca de cotxes barcelonina.
Entre el 1921 i el 1924 fabricà els anomenats autocicles Deu el nom a les inicials del seu creador, Josep Boniquet Riera, pilot amateur que anteriorment ja havia creat un vehicle anomenat JB El mateix Boniquet fou el millor representant de la marca, ja que participà en les curses més importants de l’època, com els trofeus Armangué, Sitges o la pujada a la Rabassada Crearen un segon i darrer model, anomenat Storm
Jaume Juncosa Oliva
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Mecànic de professió, competí amb cotxes que ell preparava per a la competició, i així guanyà el Campionat d’Espanya de rallis 1962 El 1965 aconseguí la llicència de la firma italiana Abarth per a importar els seus cotxes de competició, derivats dels FIAT i similars a SEAT 600, fet que permeté convertir els 600 en cotxes aptes per a la competició a l’abast de molts aficionats
Octavi Candela Lorente
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Fou campió de Catalunya de rallis 1979 al volant d’un Opel Kadett i subcampió 1982, fent servir dos cotxes diferents un Porsche i un Opel Posteriorment es dedicà a les proves de cotxes clàssics
Nacional-Pescara
Automobilisme
Marca de cotxes creada a Barcelona el 1929.
Gràcies a l’impuls de l’enginyer Raúl Pateras Pescara, marquès de Pescara, i del seu germà Jaume, la fàbrica creà el primer prototip el 1929 Un cop provat a l’autòdrom de Terramar, el mateix any fou inscrit a la Pujada a la Rabassada Raúl Pateras guanyà la categoria sport d’aquella prova S’inicià una etapa destacada per a aquests models en la modalitat de muntanya, que culminà amb la victòria al Campionat d’Europa, amb Juan Zanelli com a pilot El 1933 la fàbrica tancà
Pegaso Sport
Automobilisme
Marca d’automòbils creada el 1949 per l’enginyer Wifredo P.
Ricart Quan Ricart treballava a ENASA, que absorbí la Hispano Suïssa, dissenyà diversos models de cotxes anomenats Z-102 adaptats per a la competició Especialistes de fama internacional crearen els xassís d’aquests cotxes, batejats amb noms com Montjuïc, Rabassada o Pedralbes, que disputaren proves com el GP Sport de Montecarlo 1952, les 24 Hores de Le Mans 1952, 1953 o la Cursa Panamericana, i aconseguiren diversos rècords mundials de velocitat en l’autopista belga Gant-Ostende Abans ja havien aconseguit altres rècords estatals, establerts a la carretera Vic-Tona amb Celso Fernández com a…
Fernando Gil Moreno de Mora
Automobilisme
Pilot de motociclisme i automobilisme.
Conegut com Búfalo Gil En motos ha estat campió d’Espanya d’enduro 1987 i de raids 1994, subcampió del món per equips d’enduro 1985 i guanyador de la Baja Aragón 1987, 1993 En cotxes, guanyà la Copa Suzuki 2000 Suma onze participacions al Ralli Dakar, set en motos, tres en cotxes i una en camió
Josep Maria de Caralt Borrell
Automobilisme
Tirador i pilot automobilístic.
Guanyà el Gran Premi de Barcelona de tir 1943, 1944 i el Campionat de l’Associació de Caçadors 1946 Els anys cinquanta participà en diversos Campionats Mundials de tir al vol Fou delegat i després president fins el 1957 de la Federació Espanyola de Tir al Vol a Catalunya El 1958 rebé la medalla d’or al mèrit de la Federació Francesa de Tir En automobilisme guanyà el Ralli Nacional Automobilístic categoria 1 B El 1954 fou segon en el I Gran Premi Nacional de cotxes esportius, disputat a l’aeroport de Barajas, en categoria menys de 2 litres i al volant d’un Pegaso i segon en la I…
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- Pàgina següent
- Última pàgina