Resultats de la cerca
Es mostren 8 resultats
gresa
Transports
Solc longitudinal a cada banda de la quilla d’un vaixell de fusta i que es perllonga per les rodes fins al cantell superior de la cinta.
Hom arramba la paralla al tros de gresa de la quilla, i encasta les testes de les altres filades als trossos de gresa de les rodes
maquineta d’afaitar
Aparell per a afaitar.
Consta d’un mànec en l’extrem del qual s’encasta una fulla molt fina d’acer amb dos vius molt afuats fulla d’afaitar o gillette , pel nom del seu inventor o una ganiveta d’un sol viu que es canvia quan el tall s’ha gastat
pala
Arts decoratives
Base o suport, generalment de metall preciós, on el joier encasta les pedres i les gemmes.
gafa de canal
Construcció i obres públiques
Suport en forma de mitja lluna proveït d’una pota que hom encasta a la paret i que serveix per a subjectar una canal.
dau
Folklore
Casteller de la soca que s’encasta entre els que fan de mans laterals subjectant-los per la faixa i fermant la soca del castell.
placa de cocció

placa de cocció
Electrònica i informàtica
Tecnologia
Cuina els fogons de la qual han estat integrats sobre una placa metàl·lica, de poc gruix, que hom encasta dins una obertura practicada en un marbre o un moble, de manera que constitueix amb ell una superfície gairebé contínua.
cuina encastada
Arquitectura
Cuina els fogons de la qual han estat integrats sobre una placa metàl·lica, de poc gruix, que hom encasta dins una obertura practicada en un marbre o un moble, de manera que constitueix amb ell una superfície gairebé contínua.
Puig-reig

Vista del poble de Puig-reig
© CIC-Moià
Municipi
Municipi del Berguedà, al límit amb el Bages, travessat de N a S pel Llobregat.
Situació i presentació Els límits municipals són Viver i Serrateix a l’W, Casserres, Gironella, Olvan i Sagàs al N, i Santa Maria de Merlès a l’E al S limita amb els termes bagencs de Gaià S i E i Navars S Té com a eix el Llobregat, que corre longitudinal de N a S, el qual rep al sector meridional la riera de Merola per la dreta i la riera de Merlès per l’esquerra, que constitueixen, respectivament, una bona part dels límits sud-occidental i sud-oriental del terme, i li donen forma triangular amb el vèrtex cap al S El terme comprèn, a més del cap municipal, el poble de Puig-reig, les caseries…