Resultats de la cerca
Es mostren 53 resultats
urna
urna sepulcral romànica de sant Càndid, amb relleus al·lusius a la vida i el martiri del sant
© Fototeca.cat
Vas de diferents formes, emprat especialment per a guardar les cendres d’un mort després de la cremació del cadàver.
urna

Urna
© CUP
Vas o caixa que serveix per a dipositar-hi les paperetes en una votació, en un sorteig.
urna
Caixa les parets de la qual són de vidre, per a guardar-hi, visibles i preservats de la pols, etc, efígies, objectes preciosos, etc.
ascidi
Anatomia vegetal
Òrgan digestiu propi d’algunes plantes insectívores ( Nepenthes, Sarracenia
, etc) que consisteix en una fulla transformada, tota ella o només el pecíol, en un recipient més o menys còncau o tubular, el qual conté un suc digestiu.
càpsula

Malgrat que totes les molses presenten una morfologia similar, la forma de la càpsula és variable i distingeix unes espècies d’altres
Botànica
Òrgan de l’esporòfit de les molses a l’interior del qual es formen les espores.
Generalment presenta forma cilíndrica, prismàtica o esferoidal, pot anar unida a la seta per un nus o apòfisi, i consta d’un teixit estèril que forma la paret, a vegades proveït d’estomes, d’una capa esporògena, separada en alguns grups per un teixit aerífer, i d’una massa estèril central, la collumela
pixidi
Botànica
Fruit capsular, pluricarpel·lar i sincàrpic, de dehiscència transversal.
La part superior separable és l' opercle i la part inferior seminífera és l' urna
la Dama de Baza

La Dama de Baza
© Fototeca.cat
Escultura funerària ibèrica trobada el 1971 en una necròpolis turdetana.
Datable al segle IV aC, sembla evident que servia d’urna cinerària Es conserva al Museo Arqueológico Nacional de Madrid
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- Pàgina següent
- Última pàgina