Resultats de la cerca
Es mostren 4 resultats
motor d’hidrogen
Transports
Motor que utilitza hidrogen com a combustible.
L’hidrogen és el combustible que ofereix una potència més gran quant a la relació energia/pes sense ésser contaminant, ja que per la combustió s’allibera només vapor d’aigua Hi ha motors d’hidrogen de dues menes el motor de combustió d’hidrogen de quatre temps, semblant a un motor de combustió interna convencional, i el motor rotatiu d’hidrogen, semblant a un motor Wankel Bona part dels grans fabricants d’automòbils ja disposen de prototips avançats de vehicles propulsats per un motor d’hidrogen, que en la majoria dels casos reben l’alimentació procedent d’una pila de combustible…
trabucador
Transports
Dispositiu mecànic que permet la descàrrega d’un vagó o d’una vagoneta d’un sol cop, sia capgirant-lo al voltant del seu eix longitudinal (trabucador rotatiu), tombant-lo de costat (trabucador lateral) o aixecant-lo d’un cap a l’extrem de la via.
motocicleta

Motocicleta
© Fototeca.cat
Transports
Vehicle automòbil de dues rodes, proveït d’un motor de combustió interna de dos temps o de quatre, gairebé sempre refredat per mitjà d’aire i que pot transportar un passatger o dos.
La motocicleta és el resultat de l’acoblament d’un motor d’explosió a una bicicleta, de la qual conserva els elements essencials, més o menys àmpliament dimensionats segons la potència del motor que hom hi acobla El motor, amb aletes i sense ventilació forçada, sol anar muntat al mig del quadre, i acciona la roda del darrere a través d’una transmissió que comporta embragatge, caixa del canvi i cadena i plat de roda o bé eix amb junta universal i pinyó i corona Les cilindrades varien des dels 50 cm 3 fins a 1200 o 1500 cm 3 , i el nombre de cilindres va des del tipus monocilíndric fins a…
aviació
Transports
Tècnica i pràctica que permet el vol dels ginys més pesants que l’aire (aerodines).
Història de l’aviació De les teories sobre el vol als primers experiments Els prolegòmens de l’aviació es troben en les nombroses referències a llegendes de l’home volador Els estudis de Leonardo da Vinci al final del segle XV, els de Francesco de Lana, els de Giovanni Alfonso Borelli i els del mateix Isaac Newton al final del segle XVII, juntament amb els assaigs de vols de què hi ha constància, a Europa, des del principi del segle XI, demostren l’interès de l’home de totes les èpoques pel domini de l’aire, domini que, de fet, no ha estat assolit fins al segle XX El llibre De motu animalium…