Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
lluminositat
Electrònica i informàtica
Física
Atribut de la sensació visual segons el qual una superfície determinada sembla emetre més o menys llum.
Constitueix una de les característiques de la sensació de color Anomenada també brillantor , és aproximadament el corresponent psicosensorial de la magnitud fotomètrica coneguda com a luminància
luminància
Electrònica i informàtica
Física
Donats un punt d’una superfície i una direcció determinada, quocient entre la intensitat lluminosa emesa en aquesta direcció per un element infinitament petit de la superfície al voltant del dit punt i l’àrea d’aquest element projectada ortogonalment sobre un pla perpendicular a la direcció donada.
La unitat SI de luminància és el nit, bé que també és emprat el stilb, el lambert o l’apostilb És la magnitud fotomètrica corresponent a la lluminositat
il·luminació
Electrònica i informàtica
Física
Magnitud fotomètrica igual al quocient entre el flux lluminós que incideix en una superfície i el valor d’aquesta superfície.
La illuminació és, doncs, E = dI/ds La unitat de mesura és el lux, i a vegades hom empra el fot