Resultats de la cerca
Es mostren 15 resultats
Fábrica Nacional de Automóviles Batlló
Automobilisme
Empresa automobilística creada el 1917 per Felip Batlló i Godó dedicada a la fabricació, producció i comercialització de vehicles de motor, que foren construïts sota la marca Espanya.
Aquests models competiren durant els anys vint, pilotats pels seus propietaris o pel mateix Felip Batlló, que fou un dels participants habituals de les proves disputades a l’Autòdrom de Terramar
Nacional-Pescara
Automobilisme
Marca de cotxes creada a Barcelona el 1929.
Gràcies a l’impuls de l’enginyer Raúl Pateras Pescara, marquès de Pescara, i del seu germà Jaume, la fàbrica creà el primer prototip el 1929 Un cop provat a l’autòdrom de Terramar, el mateix any fou inscrit a la Pujada a la Rabassada Raúl Pateras guanyà la categoria sport d’aquella prova S’inicià una etapa destacada per a aquests models en la modalitat de muntanya, que culminà amb la victòria al Campionat d’Europa, amb Juan Zanelli com a pilot El 1933 la fàbrica tancà
MTK–ARISCO
Automobilisme
Empresa fabricant de karts de Terrassa.
Sorgí de la unió de la firma MTK Miquel Tapias Karts, pionera en la construcció de karts a Catalunya, i d’Arisco, empresa dedicada a la construcció de motors propietat del mateix Miquel Tapias Els MTK-Arisco foren durant molts anys els materials més utilitzats per a iniciar-se en la competició del kàrting a Catalunya i Espanya El 1985, Miquel Tapias es retirà i vengué la fàbrica
Felip Batlló Godó
Automobilisme
Constructor i pilot automobilístic.
Pioner de l’automobilisme a Catalunya, fou propietari d’un dels primers vehicles, un Serpollet francès 1917 Creà la Fábrica Nacional de Automóviles Batlló, i dins d’aquesta, la marca de cotxes España 1917 Durant el bienni 1922-23, amb una versió preparada per a competir, participà en la Pujada a l’Arrabassada i en diverses proves disputades a l’Autòdrom de Sitges Fou fundador del diari La Vanguardia
JBR
Automobilisme
Marca de cotxes barcelonina.
Entre el 1921 i el 1924 fabricà els anomenats autocicles Deu el nom a les inicials del seu creador, Josep Boniquet Riera, pilot amateur que anteriorment ja havia creat un vehicle anomenat JB El mateix Boniquet fou el millor representant de la marca, ja que participà en les curses més importants de l’època, com els trofeus Armangué, Sitges o la pujada a la Rabassada Crearen un segon i darrer model, anomenat Storm
Hans Bäbler Bebié
Automobilisme
Pilot automobilístic i enginyer.
Conegut com a Hansi Germà de Jorge Fou copilot d’Antoni Zanini el 1967 Campió d’Espanya de velocitat per a turismes de fabricació espanyola 1978 Quedà segon, formant parella amb el seu germà, en el V Ralli dels Faraons 1986 Al final dels anys vuitanta, continuà com a pilot de l’equip Nissan de Raids Dins el camp de la mecànica, fabricà el Seat 124 per a circuit 1980, entre altres cotxes de competició
Empresa Nacional de Autocamiones
Automobilisme
Economia
Empresa de l’INI, amb factories a Madrid, Barcelona i Valladolid, per a la fabricació de camions, autobusos, autocars, tractors, vehicles militars i maquinària d’obres públiques, amb la denominació comercial de Pegaso.
Sorgí el 1946 de l’absorció de La Hispano Suïssa La producció fou exclusivament barcelonina fins el 1955, que entrà en funcionament la fàbrica de Madrid La factoria de la Sagrera fou traslladada a la Zona Franca 350000 m 2 L’empresa arrossegà fortes pèrdues i cercà l’associació amb una multinacional del sector Com a filial funcionà a Mataró A la segona meitat dels anys vuitanta passà per una greu crisi i fou venuda 1990 a l’empresa Iveco que depèn de FIAT
Díaz y Grilló
Automobilisme
Marca d’automòbils creada a Barcelona per Antonio Díaz i Màrius Grilló.
Díaz era un mecànic nascut a Madrid que es traslladà a Barcelona per associar-se amb Grilló i crear la Fábrica Nacional de Automóviles Díaz y Grilló L’empresa funcionà entre el 1913 i el 1922 El mateix Díaz fou pilot i participà en curses, i guanyà, entre d’altres, la medalla d’or a la IV Prova de Regularitat del Reial Moto Club de Catalunya 1918 La marca debutà en competició amb un autocicle el 1915, a la III Prova de Regularitat i Turisme Les dificultats econòmiques posaren fi a les seves activitats esportives
Celso Fernández
Automobilisme
Pilot automobilístic.
A vuit anys arribà a Barcelona i feu la seva carrera esportiva com a pilot de la fàbrica Pegaso Entrà a treballar a l’empresa estatal ENASA com a provador de vehicles, entre els quals hi havia els Pegaso El 1948 debutà en una cursa automobilística, la Pujada a la Rabassada, que guanyà al cap de dos anys Al volant dels Pegaso Bisiluro establí els rècords estatal i internacional d’un quilòmetre i una milla, tant en l’especialitat de sortida parada com de llançada Participà en la cursa de Le Mans 1953 i en la panamericana
Elizalde
Automobilisme
Marca d’automòbils creada per Arturo Elizalde el 1913 a Barcelona.
Des de ben aviat es dedicà a la competició Afrontà el repte Barcelona-Madrid el 1914 i guanyà la seva categoria en la I Volta a Catalunya A més d’èxits esportius, n’aconseguí de tècnics, ja que fou la primera marca de l’Estat que equipà els cotxes amb frens a les quatre rodes Fabricà models que participaren en totes les curses de l’època, ja fos oficialment o de la mà de pilots privats Els més destacats foren Arturo i Salvador Elizalde, fills del fundador, i els germans De Vizcaya La mort del fundador el 1925 posà fi a les activitats esportives i el 1928 a les activitats industrials