Resultats de la cerca
Es mostren 21 resultats
Montserrat Barangó Orbre
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Muller del també pilot Gustavo Boy Fou copilot de Vittorio Lepori Aconseguí la segona posició en el VI Ralli de Catalunya-XIII Volta a Catalunya 1962
Guillem Bas Borrell
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Conegut com a Milano Amb Sebastià Salvadó de copilot, guanyà la VIII Volta a Catalunya-I Ralli Catalunya 1957 El 1959 fou campió de Catalunya d’Automobilisme i s’adjudicà el VII Ralli Costa Brava
Pere Catasús Ferrer
Automobilisme
Dirigent esportiu vinculat al ciclisme i l’automobilisme.
El 1906 entrà com a president del Club Fotogràfic i Esportiu Un any després formà part de la junta gestora de la Copa Mundo Deportivo per a automòbils i motocicletes, i el 1908 presidí la Copa Club Esportiu de motocicletes El 1909 organitzà la Copa Catasús Participà en l’organització de les dues primeres edicions de la Volta Ciclista a Catalunya 1910, 1912
Francisco Quintana Ylzarbe

Francisco Quintana Ylzarbe
RACC
Automobilisme
Directiu d’automobilisme.
Collaborà amb l’empresa Hispano Suïssa Presidí el Reial Automòbil Club de Catalunya 1940-57 i, per imperatiu oficial, compaginà el càrrec amb el de president de la Federació Catalana d’Automobilisme des del 1943 Collaborà en l’organització del Gran Premi Penya Rhin, en un final d’etapa del Ralli de Lisboa 1947, en la recuperació de la Volta a Catalunya 1954 i en la creació de la Copa Montjuïc d’automòbils 1954
Francesc de Cepeda Inglada
Automobilisme
Dirigent esportiu, motociclista, automobilista i tirador.
Destacà l’any 1905 guanyant la primera prova motociclista celebrada a Barcelona, prova organitzada pel Club Deportivo, posteriorment Reial Moto Club de Catalunya Membre de la Unió Velocipèdica Espanyola UVE, es proclamà campió d’Espanya de motociclisme 1908 Fou jutge i dirigent de la UVE i, posteriorment, collaborà en l’organització de la Volta Motorista a Catalunya També competí en proves automobilístiques i en raids D’altra banda, participà en concursos de tir i ocupà diversos càrrecs directius al Tiro Nacional de Barcelona
Ideal
Automobilisme
Marca d’automòbils que existí entre els anys 1915 i 1922.
Fou creada als Talleres Hereter pel seu titular, Laureano Hereter, amb l’ajut dels germans Baradat, Joaquim Custals i, posteriorment, Sebastià Nadal Custals i Nadal competiren amb els seus vehicles en diverses proves, entre les quals destaca el triomf en el Gran Premi de Catalunya de Regularitat 1916, la Volta a Catalunya 1917 i les dues victòries a les Copes Penya Rhin 1917, 1918 A partir del 1922 els Ideal desaparegueren per reconvertir-se en TH, marca de cotxes que no s’empraren en competició
Elizalde
Automobilisme
Marca d’automòbils creada per Arturo Elizalde el 1913 a Barcelona.
Des de ben aviat es dedicà a la competició Afrontà el repte Barcelona-Madrid el 1914 i guanyà la seva categoria en la I Volta a Catalunya A més d’èxits esportius, n’aconseguí de tècnics, ja que fou la primera marca de l’Estat que equipà els cotxes amb frens a les quatre rodes Fabricà models que participaren en totes les curses de l’època, ja fos oficialment o de la mà de pilots privats Els més destacats foren Arturo i Salvador Elizalde, fills del fundador, i els germans De Vizcaya La mort del fundador el 1925 posà fi a les activitats esportives i el 1928 a les activitats industrials
Josep Maria Armangué Feliu

Arribada de l’autocicle David, guanyador de la cursa Barcelona-Madrid-Barcelona (1916), conduït per Frederic Armangué Feliu i Lluís Armangué Ferrer i dissenyat per Josep Maria Armangué Feliu
Enciclopèdia Catalana
Automobilisme
Constructor i pilot automobilístic.
Dissenyà el David, autocicle de fabricació nacional, que debutà el 5 d’abril de 1913 en la II Prova de Regularitat i Turisme i que, pilotat pel mateix Armangué, aconseguí la medalla de plata El 1916 fou el guanyador de la I Volta a Catalunya Motociclista en la categoria d’autocicles El 1917 guanyà la V Pujada als Brucs en la categoria turisme Morí el mateix any en un accident d’aviació El Reial Moto Club de Catalunya organitzà el I Trofeu Armangué d’autocicles en memòria seva Fou germà del pilot Frederic Armangué Feliu i del waterpolista Manel Armangué Feliu, i cosí del pilot Lluís Armangué…
Antoni Huguet Rovira

Antoni Huguet Rovira (a la dreta) al Ral·li de Montecarlo del 1973
Museu Colet
Automobilisme
Copilot de ral·lis i oficial de cursa.
Sempre com a copilot de Salvador Fàbregas guanyà diverses curses automobilístiques des de la dècada del 1930 i 1940 –la Barcelona-Saragossa, el Ralli dels Alps i la Volta a Catalunya– fins al Ralli de Montecarlo per a veterans 1973 Amb Salvador Fàbregas i Sebastià Salvador com a presidents del RACC, en l’organització de proves automobilístiques arreu de Catalunya i Espanya Així, fou oficial, proveïdor logístic i d’ajuda, des de curses de Fórmula 1 a Montjuïc o del Circuit de Catalunya fins a pujades en costa, rallis, eslàloms o autocròs En fer els cinquanta anys d’activitat rebé un homenatge…
Josep Maria Iglesias Galán
Automobilisme
Pilot de motociclisme i automobilisme.
Fou campió de Catalunya de resistència amb motos de 250 cc 1932, 1933 i subcampió de la Volta a Catalunya 1934 Fou un assidu participant en curses de velocitat i rallis a les dècades de 1940 i 1950, on participà com a conductor i com a copilot Guanyà la primera Cursa de Turismes al Circuit de Montjuïc en la categoria 1100 cc 1946 i participà en el Ralli de Montecarlo 1949, on aconseguí la desena posició El 1950 fou segon al Ralli dels Alps com a copilot de Salvador Fàbregas Competí majoritàriament amb Fiat, i posteriorment Porsche, amb el qual guanyà la cursa de velocitat al circuit de…