Resultats de la cerca
Es mostren 1371 resultats
font de les Tàpies

Aspecte del salt d’aigua al sector de la font de les Tàpies (Calders, Bages)
© C.I.C. - Moià
Font
Font del municipi de Calders (Moianès).
Situada prop de la masia de les Tàpies , la qual, en una fondalada del torrent de les Tàpies, té al costat un salt d’aigua d’uns 20-25 m d’altura L’aigua és canalitzada cap a una bassa Hi predomina la vegetació de ribera, entre la qual destaca un pollancre de 40 m d’alçada i diversos plataners És una zona d’esbarjo per als nuclis propers
Torralba
Despoblat
Despoblat del municipi de Torrent de Cinca (Baix Cinca), al S del poble, a la dreta del Cinca, vora la seva confluència amb el Segre.
Hi ha vestigis de poblament des d’època romana
Torena
Despoblat
Despoblat del municipi de Sort (Pallars Sobirà), dins l’antic terme de Llessui, a l’indret conegut pel tossal de Torena (1 677 m alt.).
El castell de Torena és esmentat ja l’any 980 Esdevingué el centre jurisdiccional de la vall d’Àssua, i donà nom al llinatge que senyorejà la vall Desaparegué al s XV igual com el poble del mateix nom i fou substituït com a cap de la vall d’Àssua pel castell de Malavella
Tolzó
Despoblat
Despoblat del municipi de Soriguera (Pallars Sobirà), dins l’antic terme d’Estac.
Toló
Despoblat
Despoblat del municipi de Gavet de la Conca (Pallars Jussà), fins el 1970 del de Sant Salvador de Toló, a la vall de capçalera del riu de Conques, damunt la serra de Campanetes.
L’antiga església parroquial Sant Vicenç depèn de la de Sant Salvador de Toló, antiga sufragània L’antic castell de Toló fou donat el 1071 per Arnau Mir de Tost a la seva filla Valença i al seu net Arnau
Toledo
Despoblat
Despoblat del municipi d’Ontinyent (Vall d’Albaida), al N del terme, a l’esquerra del riu Clariano.
Terrassa
Despoblat
Despoblat del municipi d'Isàvena (Baixa Ribagorça), dins l’antic terme de Merli, vora el barranc de Vacamorta.
Terrabona
Despoblat
Despoblat del municipi de Tous (Ribera Alta), a l’esquerra del Túria, al N de la vila.
És esmentada ja el 1257 Era lloc de moriscs el 1602 tenia 58 focs La seva església era dedicada a Santa Maria
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina