Resultats de la cerca
Es mostren 75 resultats
Sant Esteve del Mall

Aspecte del despoblat de Sant Esteve del Mall
© Vicenç Salvador Torres Guerola
Despoblat
Despoblat del municipi d'Isàvena (Baixa Ribagorça), que fins el 1970 formà part del municipi de Queixigar, del qual fou fins abans del 1920 el centre administratiu.
Es troba al cim d’un serrat que separa les valls de l’Isàvena i del seu afluent per l’esquerra, el barranc de Sant Esteve , contrafort meridional de la serra del Cis De la seva església parroquial Sant Esteve, consagrada el 1124, depèn el santuari de Sant Sadurní del Mall El lloc és esmentat ja al segle X s’hi fortificà el comte Ramon II de Ribagorça per a la conquesta de Roda
Rin de la Carrasca

Vista de Rin de la Carrasca
© Carolina Latorre Canet
Despoblat
Despoblat situat a tramuntana del municipi d’Isàvena (Baixa Ribagorça), sobre els contraforts de la serra del Jordal.
Resten els murs de les dues cases que el formaven, Rin de Dalt i Rin de Baix, de l'església de Sant Vicenç, del segle XII, i d'un trull de vi A prop, hi ha una borda rehabilitada i una casa de nova construcció, vinculades a Rin de Dalt i Rin de Baix, respectivament
la Penella
Despoblat
Despoblat del municipi de Valldellou (Llitera), a la dreta de la Noguera Ribagorçana, a l’indret de l’actual pantà de Santa Anna.
Al s XVIII pertanyia a l’arxiprestat d’Àger
Penavera
Despoblat
Despoblat del municipi d’Estopanyà (Ribagorça), al terme de Casserres, prop de Pilzà.
Puimanyons
Despoblat
Despoblat (611 m alt.) del municipi de la Pobla de Segur (Pallars Jussà), a la dreta del Flamisell, a la seva confluència amb la Noguera Pallaresa.
La seva església Sant Jaume depenia de la parròquia de Toralla Al s XIX formà un municipi amb Serradell
Prullans

Prullans (Baixa Cerdanya)
© Fototeca.cat
Despoblat
Despoblat del municipi de Tremp (Pallars Jussà), fins l’any 1970 del de Fígols de la Conca, al Castissent.
Santa Coloma d’Erdo
Despoblat
Despoblat del municipi de Sarroca de Bellera (Pallars Jussà), situat a 1.423 m alt., al N del municipi, damunt el llogaret d’Erdo
.
L’església de Santa Coloma depèn de la parròquia de la Bastida de Bellera Al s XIII pertanyia a la baronia de Bellera
Salmanui
Despoblat
Despoblat de l’antiga baronia de Bellera, al Pallars Jussà, esmentat al s XIV.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- Pàgina següent
- Última pàgina