Resultats de la cerca
Es mostren 50 resultats
avaluació
Educació
Etapa del procés educatiu que té per finalitat comprovar de quina manera s’han assolit els objectius pedagògics proposats.
Pot ésser interna, realitzada per l’alumne —ja sigui individualment o en grup—, o externa, feta pel docent Una segona divisió més conceptual diferencia entre el plantejament positivista i el cognoscitivista Des del primer, l’avaluació atén exclusivament els resultats obtinguts en el procés d’aprenentatge Des del segon, l’avaluació considera els resultats obtinguts i també l’adequació dels processos seguits en l’acció educativa i és concebuda, per tant, com un mitjà de l’ensenyament i no pas com una finalitat D’acord amb aquesta visió, es distingeixen tres tipus d’avaluació l' avaluació…
avaluació interna
Educació
Avaluació de l’organització i funcionament dels centres docents feta pels mateixos centres amb la participació dels òrgans de govern i de coordinació i els diferents sectors de la comunitat educativa.
Aquesta avaluació, desenvolupada en el marc de l’avaluació del sistema educatiu que preveu la LOGSE, té per finalitat proporcionar als centres docents elements de reflexió sobre la pròpia pràctica per a poder prendre decisions de millora amb relació a la planificació i el desenvolupament de la seva organització i del procés d’ensenyament/aprenentatge
avaluació única
Educació
Modalitat d’avaluació que els alumnes tenen dret a sol·licitar en el cas que no puguin complir els requisits necessaris per a ser avaluats de forma continuada.
Pot consistir en una prova, en la presentació de treballs o en una combinació de tots dos sistemes d’avaluació
avaluació externa
Educació
Avaluació dels centres docents feta per la Inspecció d’Ensenyament amb la col·laboració dels òrgans de govern dels centres i dels membres dels diferents sectors de la comunitat escolar.
L’objectiu d’aquesta avaluació, prevista per la LOGSE, és que l’Administració disposi d’informació sobre els processos i resultats de l’acció educativa que es duu a terme als centres i sobre l’assoliment dels objectius en les diferents àrees del currículum, a fi de prendre les decisions que correspongui per a la millora de la qualitat educativa del centre
avaluació institucional
Educació
En una unitat universitària, procés de reflexió i anàlisi que va adreçat a detectar els punts forts i febles i a proposar accions de millora.
Aquest procés es basa en una avaluació interna o autoavaluació per part d’un comitè intern format per responsables acadèmics, professorat, personal d’administració i serveis i estudiants, el qual elabora un informe en què consta una valoració crítica de la informació recollida i la detecció dels punts forts i febles i la proposta d’accions de millora, i en una avaluació externa , en què un comitè d’experts externs format per professors, professionals i tècnics d’avaluació aliens a la unitat avaluada contrasten l’informe intern amb les pròpies…
avaluació curricular
Educació
Procés de revisió dels diversos elements implicats en un currículum per a determinar si aquest serveix per a assolir els objectius proposats.
avaluació per comparació
Educació
Per oposició aavaluació per criteris, avaluació en què els resultats dels alumnes es valoren per comparació amb els del grup al qual pertanyen o amb els d’un grup de referència.
avaluació per criteris
Educació
Per oposició aavaluació per comparació, avaluació en què els resultats de cada alumne es valoren per ells mateixos d’acord amb uns criteris d’èxit prèviament establerts, sense tenir en compte els resultats d’un grup de referència.
Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu
Educació
Organisme de consulta i assessorament que té com a objectiu efectuar una tasca d’anàlisi i avaluació externa sobre tots els àmbits que formen el sistema educatiu no universitari a Catalunya.
Creat el 1993, dependent del departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya, és compost bàsicament per persones expertes de prestigi reconegut en el món de l’educació i és presidit pel conseller d’ensenyament En la seva activitat, elabora dictàmens, informes i propostes amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’ensenyament i l’adequació del sistema educatiu a les necessitats de la societat També prepara informes i propostes sobre els sistemes educatius d’altres països i els seus sistemes d’avaluació, i promou intercanvis d’experiències amb institucions similars
Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació
Educació
Fundació estatal creada pel Ministeri d’Educació l’any 2002, d’acord amb el que estableix l’article 32 de la Llei Orgànica d’Universitats.
La seva missió és donar suport a les universitats en tots els processos relacionats amb la garantia de la qualitat i la millora de la competitivitat del sistema universitari Desenvolupa les seves activitats a través de cinc programes l’avaluació institucional, la certificació, l’acreditació, l’avaluació de professorat i la convergència europea