Resultats de la cerca
Es mostren 43 resultats
quall animal
Alimentació
Nom donat als extractes de l’estómac de remugants joves, que es presenten líquids, en pols o en pastilles, i són emprats, com el labferment, en l’elaboració de formatge i de quallada.
veganisme
Alimentació
Antropologia
Estil de vida compromès amb la protecció de la natura que, per qüestions ètiques, implica abstenir-se totalment de l’ús o consum de qualsevol producte d’origen animal, tant en l’alimentació com en la roba, els cosmètics, etc.
El veganisme comporta, entre altres coses, el seguiment d'una dieta vegetariana estricta, que exclou completament els productes d'origen animal, incloent-hi els ous, la llet i la mel la renúncia a utilitzar teixits d'origen animal l'oposició a l'experimentació amb animals, i el rebuig als espectacles en què s'utilitzen animals
degollar
Alimentació
Matar o sagnar (un animal de sang calenta) mitjançant la pràctica d’una punció o un tall que afecti un vas sanguini important, en general l’aorta, utilitzant un ganivet o degollador.
El degollament és fet generalment sobre l’animal inconscient o bé mort per altres mitjans
halal
Alimentació
Islamisme
Terme àrab que significa ‘permès per la llei islàmica’.
Encara que el terme halal té un sentit ampli i comprèn tot tipus de pràctiques diàries, des de la higiene a l’economia, en l’entorn occidental se sol associar a les pràctiques alimentàries acceptades segons la llei islàmica Existeixen diverses interpretacions, més o menys permissives, del terme segons la comunitat islàmica algunes consideren halal tota la carn excepte la de porc i el peix, mentre que d’altres exigeixen el sacrifici de l’animal segons els preceptes, és a dir, amb una incisió a la vena jugular i a l’artèria caròtida per tal de minimitzar el dolor de l’animal…
remolta
Alimentació
Substància que resta després d’esprémer, per treure’n el suc, raïm, olives, llavors oleaginoses, canya de sucre, pomes, etc.
Alguns d’aquests subproductes tenen interès bromatològic com a font de pinsos i proteïnes per a consum animal i humà
succedani
Alimentació
Producte amb unes propietats organolèptiques similars a les d’un altre producte, pel qual podria passar, però amb la manca d’un component bioquímic específic, que li dona caràcter.
Per exemple, el malt sense cafeïna, succedani del cafè la garrofa torrada sense teobromina, succedani del cacau, i la margarina sense greix animal, succedani de la mantega
seguretat alimentària
Alimentació
Qualitat d’un aliment de garantir que no pot causar cap dany al consumidor si es prepara o es consumeix d’acord amb l’ús a què està destinat.
En el marc europeu, la política de seguretat alimentària inclou aspectes relacionats, entre d’altres, amb la higiene dels aliments, l’etiquetatge, l’alimentació i la salut animal, la sanitat vegetal, el medi ambient o la traçabilitat