Resultats de la cerca
Es mostren 41 resultats
Triumph Motor Limited
Economia
Empresa britànica dedicada a la fabricació d’automòbils, preferentment esportius.
Fundada el 1923, fou absorbida per la Standard Motor Limited el 1945 i obtingué grans èxits en el terreny dels automòbils esportius de poc preu i baix consum Després de l’absorció de la Standard per la Leyland Motor Corporation i de la desaparició d’aquella com a marca, la Triumph continuà fabricant automòbils
Panhard et Levassor
Economia
Empresa francesa dedicada a la fabricació d’automòbils i de vehicles militars.
Fou fundada pels enginyers René Panhard París 1841 — La Bourboule 1908 i E Levassor el 1889 a partir de l’empresa del mateix nom creada el 1886 i dedicada a la fabricació de màquines per a treballar la fusta Construí el seu primer automòbil el 1891, equipat amb un motor Daimler Fins el 1907 fou la fàbrica d’automòbils francesa més important Els seus automòbils guanyaren innombrables competicions El 1965 fou absorbida per la Citroën
Lancia
Economia
Fàbrica italiana d’automòbils fundada el 1908 pel corredor automobilista Vicenzo Lancia.
Dedicada principalment a la fabricació d’automòbils de gran turisme, actualment produeix també camions, autocars i tractors agrícoles En l’aspecte tècnic, Lancia introduí la carrosseria monobuc i la suspensió independent de les rodes anteriors
Studebaker
Economia
Empresa nord-americana dedicada a la fabricació d’automòbils, fundada el 1852 per a fabricar cotxes de cavalls.
El 1902 inicià la fabricació d’automòbils elèctrics que durà fins el 1911, i el 1903 la d’automòbils amb motor de gasolina El 1954 es fusionà amb la Packard Motor Car, la qual plegà el 1958, i el 1964 restringí considerablement el seu programa de fabricació
La Hispano Suïssa
Economia
Fàbrica d’automòbils creada el 1899 pel capità d’artilleria Emilio La Cuadra, en unió amb el tècnic suís Marc Birkigt.
En fallir La Cuadra el 1901, un dels principals creditors, J Castro, continuà el negoci amb el nom de J Castro, Societat en Comandita, Fàbrica Hispano Suïssa d’Automòbils, amb la participació de Marc Birkigt com a soci industrial La societat fallí el 1904 i sorgí La Hispano Suïssa, Fàbrica d’Automòbils, de la qual fou principal accionista i president Damià Mateu i Bisa, que es dedicà a la fabricació de vehicles de gran luxe i participà en l’establiment de companyies de transport de viatgers de sis línies el 1909, el 1910 arribà a trenta, servides per 64 cotxes…
Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile
Economia
Empresa francesa dedicada a la fabricació d’automòbils, una de les més importants, fundada el 1934 per Henri Pigozzi, a partir de les instal·lacions de la firma Donnet-Zedel, que adquirí el 1933.
Dedicada de bon principi a la fabricació de carrosseries d’automòbil originals de xassissos italians amb llicència FIAT, fabricà automòbils amb la mateixa llicència fins que el 1951 inicià la construcció del model “Aronde”, de disseny propi, que collocà la societat al nivell dels grans fabricants francesos El 1954 passà a mans de la Ford Motor Company, que vengué les accions de la SIMCA a la Chrysler Corporation el 1958 El 1960 foren creades les entitats SIMCA Industries dedicada a la fabricació de vehicles industrials i agrícoles i SIMCA Automobiles dedicada a la fabricació d’…
Rochet-Schneider

Anunci de Rochet-Schneider
Economia
Empresa francesa dedicada a la fabricació d’automòbils, especialment de grans dimensions i de luxe, fundada el 1894, que deixà de fabricar el 1932.
La categoria dels seus automòbils era de l’ordre de la dels Rolls-Royce, dels Mercedes de la Daimler Motoren Gesellschaft i dels Hispano Suïssa
PSA Group
Jordan de Fórmula 1 equipat amb motor Peugeot
© X. Pintanel
Economia
Empresa francesa dedicada a la fabricació d’automòbils.
Té l’origen en l’empresa metallúrgica fundada el 1810 pels germans Jean-Pierre i Jean-Frédéric Peugeot, especialitzada en la fabricació de tota mena d’eines d’acer Posteriorment orientada a la maquinària i a la indústria pesant, el 1888 construí el primer automòbil, equipat amb motor de vapor i de tres rodes, i poc després en construí un d’equipat amb un motor Daimler Centrats en la fabricació i el desenvolupament d’automòbils, l’any 1897 els germans Armand i Eugène Peugeot fundaren la Société des Automobiles Peugeot , que aviat es convertí en una de les primeres empreses…
Ford Motor Company
Motor Ford de fórmula 1
© X. Pintanel
Economia
Empresa nord-americana fundada el 1903 per Henry Ford a Dearborn (Michigan) per a la construcció d’automòbils.
Durant els 15 primers mesos en construí 1708, amb 118 obrers, i el 1910 en produí 34500, amb 4200 persones El 1914, tot i els interessants oferiments dels estats belligerants europeus —i fins a l’entrada dels EUA en la guerra, el 1917—, Ford refusà d’emprendre la fabricació de material de guerra El 1919 produí un milió d’automòbils del 1921 al 1936 continuà expansionant-se, i durant la Segona Guerra Mundial dugué a terme, a partir del 1941, una transformació total de les seves activitats a favor de les necessitats militars aliades El 1985 era la segona empresa americana en el…
Packard Motor Car
Economia
Empresa nord-americana dedicada a la fabricació d’automòbils de luxe, constituïda a Detroit, a partir de la New York and Ohio Corporation de Warren (Ohio), molt poc temps després de la seva fundació el 1899, la qual ja fabricava amb la marca Packard.
El 1915 construí el primer motor de dotze cilindres per a automòbils de sèrie dels EUA Malgrat la seva importància, davant la competència de la Ford Motor Company i de la General Motors Corporation, s’uní, el 1954, amb la Studebaker, la qual cosa no impedí que hagués de plegar el 1958