Resultats de la cerca
Es mostren 18 resultats
preocupar
Ocupar per endavant l’ànim (d’algú) una idea, una opinió, etc, que li impedeix de veure-hi clar, d’admetre altres opinions, etc.
preocupar
Ocupar, absorbir, l’ànim (d’algú) un temor, una sospita, etc, que dóna ànsia, turment, etc.
capficar-se
Posar-se consirós, preocupar-se greument per alguna cosa.
menfotisme
Actitud d’indiferència respecte a alguna cosa que hauria d’interessar o de preocupar.
crida
Electrònica i informàtica
Instrucció que desencadena, de manera explícita i supeditada, l’execució des d’un procés o tasca d’un altre procés o tasca, deixant en estat latent el primer procés o tasca fins que s’acaba l’execució del supeditat.
El procés de crida, per tant, s’ha de preocupar del canvi de context entre el procés que crida i el procés cridat ha de fer la transferència d’informació entre el primer i el segon, i ha de guardar el context d’execució d’abans de la crida, per tal de poder-lo recuperar un cop s’acabi l’execució del procés cridat D’això darrer se n'encarrega el procés de retorn, que és també el responsable de la transferència d’informació entre el procés cridat i el procés que ha fet la crida
extensió de correu d’internet per a ús múltiple
Electrònica i informàtica
Protocol estàndard per a la transferència per internet de documents multimèdia i fitxers de tota mena usant els mecanismes habituals de missatgeria electrònica.
Sota aquest protocol, els fitxers binaris a transmetre es tradueixen en un format de text tipus ASCII per tal de poder-los transmetre com si només es tractés de text un cop rebut el missatge, el receptor s’ha de preocupar de recuperar el codi binari original Per fer-ho es basa en l’extensió del document rebut per decidir el tipus del fitxer original gràfics, música, etc I aquest és precisament el seu punt feble el mecanisme de descodificació no depèn del contingut de les dades rebudes, sinó del nom que s’ha donat a aquestes d’aquesta manera, de vegades no es pot recuperar el…
interpretació del patrimoni
Museologia
Mètode per a la presentació i la comunicació del patrimoni cultural i natural orientat a oferir lectures i opcions per a un ús actiu d’aquest patrimoni, incorporant tota mena de recursos de presentació (expositius, escenogràfics, audiovisuals, etc) i d’animació.
La interpretació, com a mètode, té el seu precedent en les noves orientacions dels parcs nacionals dels Estats Units entre la Primera Guerra Mundial i la Segona, quan, més enllà de la missió de preservar, hom començà a preocupar-se per la difusió dels valors de la natura i per la realització de reconstruccions de testimonis històrics Freeman Tilden, del servei nord-americà de parcs, considerat el pare de la interpretació, publicà l’any 1957 l’obra Interpreting Our Heritage , on s’apunten els primers criteris per a una presentació del patrimoni orientada a la qualitat de l’…
lliçatge accelerat
Indústria tèxtil
Lliçatge que permet a l’operari de dedicar-se a la lectura del dibuix sense preocupar-se de les altres operacions del picat, puix que aquestes es fan automàticament.
bromatologia
Alimentació
Ciència dels aliments.
Es tracta d’una disciplina quimicobiològica, amb vessants tecnològics i sanitaris, aplicada als aliments i llurs ingredients, que utilitza moltes ciències fonamentals biologia, bioquímica, física, microbiologia, química, etc i participa en la problemàtica de la tecnologia aplicada bioenginyeria, enginyeria química, tècnica d’envasament, etc S’ocupa de l’estudi de la composició i propietats dels aliments i llurs ingredients matèries primeres destinades al consum directe o a l’elaboració d’aliments manufacturats i productes alimentosos preparats per la indústria alimentària dels processos de…
neoplatonisme
Filosofia
Doctrina filosòfica que assolí el desenvolupament màxim als s. II-IV dC.
En la seva història hom distingeix tres èpoques la romana, representada per Plotí 204-270 i el seu deixeble i editor Porfiri la síria, a la qual pertanyen Jàmbic i Julià l’Apòstata i l’atenesa, centrada en les figures de Procle i Damasci Plotí, considerat el fundador de l’escola, presentà sempre el seu ensenyament com un comentari a la doctrina de Plató però, a través de les seves refutacions, exegesis o correccions, estructurà un pensament que era alhora una prolongació del platonisme i una creació autènticament seva La preocupació religiosa, que a partir del s I aC es féu com més va més…