Resultats de la cerca
Es mostren 22 resultats
robòtica
Tecnologia
Electrònica i informàtica
Conjunt d’estudis i tècniques de realització de robots.
En l’estat actual de la tecnologia, la robòtica inclou el conjunt de disciplines, teòriques o tecnològiques, que permeten de concebre, realitzar i automatitzar estructures mecàniques poliarticulades destinades a la producció industrial, i és un element important de la fabricació amb ajuda d’ordinador La robòtica és fonamentalment pluridisciplinar i es basa en gran mesura en els progressos de la microelectrònica i de la microinformàtica, així com dels de les noves disciplines tals com la intelligència artificial, el reconeixement de formes, la generació automàtica de plans d’acció, etc
robòtica humanoide
Tecnologia
Branca de la robòtica que es dedica al desenvolupament de robots intel·ligents amb morfologia humana.
robòtica evolutiva
Tecnologia
Branca de la robòtica que s’ocupa de dotar els robots de capacitat de decisió mitjançant xarxes neuronals.
robòtica intel·ligent
Tecnologia
Branca de la robòtica que es dedica a conferir als robots capacitats pròpies dels humans.
Representa la culminació de la robòtica evolutiva
robòtica de serveis
Tecnologia
Branca de la robòtica que es dedica al desenvolupament d’aplicacions no estrictament industrials.
Té com a principal objectiu algun tipus de servei a la societat i no la productivitat Els seus sectors d’aplicació són el de serveis a les persones —per exemple, els robots destinats a serveis domèstics—, el de serveis a equips —com és el cas dels manipuladors de materials radioactius o nuclears—, i el de les funcions autònomes —com ara els robots d’exploració espacial
lleis de la robòtica
Tecnologia
Conjunt de lleis establertes l’any 1942 per Isaac Asimov en la seva obra Jo, robot, destinades a regular el comportament dels robots en els llibres de ciència-ficció.
Aquestes lleis, que les màquines han de complir obligatòriament, tenen com a objectiu protegir la humanitat La primera llei de la robòtica diu que un robot no pot fer mal a cap ésser humà ni pot permetre que un ésser humà prengui mal per la seva inacció la segona llei de la robòtica imposa que un robot ha d’obeir les ordres dels éssers humans, excepte si entren en conflicte amb la primera llei, i la tercera llei de la robòtica estableix que un robot ha de protegir la seva pròpia existència sempre que aquesta protecció no entri en conflicte amb la primera o la segona llei També hi ha la llei…
microbot
Tecnologia
Robot de dimensions inferiors a 1 mm.
Colloquialment, els afeccionats a la robòtica i la electrònica apliquen aquest terme a qualsevol robot de dimensions reduïdes governat per un microcontrolador
segmentació d’imatges
Electrònica i informàtica
Tècnica de tractament de la imatge que consisteix a separar una imatge en diverses zones o bé en objectes.
En robòtica, es fa servir en equips de visió artificial perquè el robot sigui capaç d’extreure'n els paràmetres necessaris per a la navegació
gel polimèric
Química
Xarxa formada per polímers i inflada amb un solvent capaç de canviar de volum davant d’algun estímul extern.
L’adsorció o desorció del solut és la causa de la variació del volum global del gel i és provocada per canvis físics, com ara la presència d’un camp elèctric, una variació en la temperatura, un canvi en el pH, o un canvi en la composició del medi que l’envolta La velocitat de resposta a l’estímul està inversament relacionada amb la llargada del polímer que li serveix de suport, així els gels de polímer de cadena llarga tenen respostes més lentes que els de cadena curta Les aplicacions principals d’aquests materials es troben en el camp de la robòtica, on poden exercir com a músculs…
intel·ligència artificial
Electrònica i informàtica
Branca de la informàtica que tracta de la representació simbòlica del coneixement i dels mètodes d’inferència simbòlica per ordinador.
La intelligència artificial s’ha desenvolupat amb el desplegament de les tècniques utilitzades en el disseny d’autòmats capaços de funcions pròximes a les de la intelligència humana Les activitats de la intelligència artificial són el procesament del llenguatge natural, la recuperació intelligent de la informació en una base de dades, els sistemes experts, la demostració de teoremes, la robòtica, la programació automàtica, els problemes de la percepció i els jocs, etc Les tècniques que utilitza són la representació i modelització de coneixements, les estructures de control, la recerca…