Resultats de la cerca
Es mostren 72 resultats
àncora
Transports
Aparell de ferro o d’acer que, lligat a l’extrem d’una cadena, cap o cable, hom deixa caure fins a tocar el fons de la mar on es clava i impedeix que un vaixell, o qualsevol embarcació, sigui emportat pel vent o pels corrents.
Probablement, l’àncora aparegué al mateix temps que la navegació, per rudimentària que aquesta fos, i devia consistir en una pedra lligada a un cap Aquest prototipus d’àncora tenia l’inconvenient d’enfonsar-se massa en el fons de sorra i d’ésser arrossegada en el fons de pedra En augmentar les dimensions de les embarcacions i, per tant, disminuir la possibilitat d’ensorrar-les a les platjes, es féu molt més urgent la necessitat de trobar altres tipus d’àncores El primer tipus d’àncora semblant a les modernes de quatre braços consistí en dos pals encreuats amb una o diverses pedres al damunt A…
àncora
Transports
Aparell de ferro proveït de ganxos terminals que, en ésser llançat des d’un globus, s’aferra a algun accident del terreny i reté l’aeròstat.
àncora flotant
Transports
Con de lona sense base i amb un forat al vèrtex que des de diferents llocs del perímetre de la base va unit a un cap que serveix per a remolcar-la.
L’àncora flotant té com a finalitat que les embarcacions menors puguin mantenir el rumb en cas del mal temps i, especialment, que en el cas d’haver-se de mantenir a la capa, puguin romandre proa al vent i a la mar en aquest cas es dóna per la popa Va unida pel seu vèrtex a un altre cap que serveix per a recuperar-la quan hom vol tornar-la a bord La seva inclusió en els bots salvavides és obligatòria, segons el Conveni Internacional per a la seguretat de la vida humana en la mar
àncora de cep
© fototeca.cat
Transports
Àncora amb una barra en la seva part superior, actualment de ferro o d’acer, col·locada en direcció perpendicular al pla determinat pels dos braços.
L’angle de presa ha de valer uns 115° Actualment aquest tipus d’àncora es troba en desús a causa, sobretot, de les dificultats que suposa la seva estiba En són models importants l’àncora de l’almirallat i l’àncora de Rodger
àncora de patent
© fototeca.cat
Transports
Àncora sense cep, per tal de permetre la seva estiba dins l’escobenc, i amb els braços que poden girar uns 50° a banda i banda de la canya.
En els grans vaixells l’àncora de patent ha desplaçat totalment les àncores de cep, que són usades per vells velers o embarcacions menors Les àncores de patent cal que siguin fondejades quan el vaixell encara no és parat La que ha donat millor resultat ha estat la de Hall Cal també esmentar la de Turbot , la de Smith i la de Marrel-Risbec
àncora de bolet
© Fototeca.cat
Transports
Àncora desproveïda d’ungles i de braços, que es clava al fons de la mar mitjançant un casquet esfèric.
És usada només en embarcacions menors
àncora de Rodger
Transports
Àncora amb cep molt semblant a la de l’almirallat, però amb els braços més gruixuts i les ungles més primes.
àncora de Hall
Transports
Àncora sense cep, d’acer emmotllat, formada per dues peces unides per un pern, que, alhora, és l’eix de gir.
L’angle de presa és d’uns 40°
àncora de Danforth
Transports
Àncora de patent, que té una espècie de cep sota la creu, la qual cosa permet d’estibar-la a l’escobenc.
Té, a més, els braços plans i sense solució de continuïtat amb les ungles Originàriament fou usada en embarcacions menors actualment és emprada també en grans vaixells
àncora de Langston
Transports
Àncora consistent en una mena de disc que és enterrat dins el forat obert per un raig d’aigua a pressió projectada mitjançant un tub.
Per a desenterrar-la, cal tornar a obrir el forat pel mateix procediment Només és utilitzada per a subjectar vaixells que han de romandre llarg temps en un mateix lloc
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- Pàgina següent
- Última pàgina