Resultats de la cerca
Es mostren 36 resultats
automobilisme
© Lluís Prats
Automobilisme
Utilització esportiva de l’automòbil.
L’automobilisme es desenvolupà ja a partir del 1895, any en què hom recorregué el trajecte París-Bordeus-París a una velocitat d’uns 25 km/h A partir d’aquesta data s’inicià un progrés rapidíssim de l’esport de l’automobilisme i es popularitzaren les curses per carretera, que mobilitzaren una gran quantitat de públic i de participants Les millores tècniques es traduïren en l’aparició del motor de 4 cilindres, l’adaptació del pneumàtic, el volant de direcció i l’augment progressiu de velocitat L’any 1899 hom organitzà la primera volta automobilística de França, el…
Circuit Urbà de València
Automobilisme
Circuit de curses d’automobilisme semipermanent.
Acabat de construir el 2008, és situat al Grau de la ciutat de València, al voltant de la dàrsena interior del port Acull exclusivament proves d’automobilisme Amb una longitud de 5 473 m, té 25 revolts 11 a l’esquerra i 14 a la dreta La seva capacitat és de 112 000 espectadors
Circuit de la Comunitat Valenciana - Ricard Tormo
Esports de motor
Circuit de curses de motociclisme i automobilisme.
Acabat de construir el 1998 al terme municipal de Xest, prop de València, acull proves de motociclisme i automobilisme Amb una longitud de 4 000 m i una concepció arquitectònica propera als circuits ovals dels Estats Units, té una capacitat per a 90 000 espectadors
Rally de les Dues Catalunyes
Esport general
Prova internacional d’automobilisme creada el 1960 per l’Associació Esportiva de l’Automòbil Club del Rosselló i l’Automòbil Club de Catalunya.
Tenia un recorregut de 860,4 km, que calia fer en dues etapes entre Barcelona i Perpinyà, però amb voltes que incloïen el pas pel sud del Llenguadoc Era destinada a automòbils de turisme i de gran turisme, i era puntuable per als campionats d’automobilisme de Catalunya, de França i per als del migdia i sud-oest de França L’any 1965 s’organitzà per darrer cop L’any 2017, el RACC organitzà el Rally Catalunya Històric – Trofeu Dues Catalunyes, una competició de dos dies per carretera tancada i circuit, amb sortida i arribada a Barcelona, i que passa per Perpinyà, que vol recordar…
trialera
© Honda
Ciclisme
Esports de motor
En els esports de motor i en ciclisme, tram d’un circuit marcat sobre un terreny accidentat que presenta moltes dificultats per a superar-lo.
En motociclisme, les trialeres són pròpies dels circuits d’enduro en ciclisme, dels circuits de bicicleta tot terreny, i en automobilisme, dels circuits de trial de 4×4
Jenson Button
© John Gichigi/Getty Images for Laureus
Automobilisme
Pilot anglès de Fórmula 1.
Debutà en la màxima categoria de l’automobilisme el 2000 en l’escuderia Williams Després també corregué en els equips Benetton, Renault, BAR i Honda abans de guanyar el títol mundial el 2009 amb Brawn GP Aquella temporada s’imposà en el Gran Premi d’Espanya al circuit de Montmeló
Maurice Farman
Aeronàutica
Constructor aeronàutic.
Iniciat en el camp de l’automobilisme, vers el 1910 creà un model de biplà amb el qual Eugène Renaux aterrà al cim del Puèi de Dòma, i durant la Primera Guerra Mundial equipà l’exèrcit francès Acabada la guerra, s’associà amb el seu germà Henri per a la construcció de diversos tipus d’aeronaus
automobilista
Persona que practica l’automobilisme.
Joan Ramírez i Montpeó
Construcció i obres públiques
Constructor d’automòbils.
De jove practicà l’automobilisme i guanyà diversos premis Dedicat a la construcció, el 1952 presentà el model d’automòbil Orix, amb motor posterior de 600 cc i quatre places, de caire esportiu Posteriorment creà un sistema d’embragatge automàtic per a automòbils d’invàlid 1965, i patentà un dispositiu d’estalvi de combustible 1976, un sistema de servacomandament de l’embragatge 1982 i un adaptador de temperatura de l’oli del motor 1985
Tazio Nuvolari
Automobilisme
Automobilista italià.
Al volant d’Alfa Romeo i de Maserati, fou l’únic que inquietà la superioritat de les marques alemanyes Guanyador dels grans premis de Mònaco 1932, França 1932, Bèlgica 1933, Anglaterra 1938, Alemanya 1935 i Itàlia 1931, 1932 i 1938, de la Targa Florio 1931 i 1932 i de les 24 Hores de Le Mans 1933, es retirà, malalt, el 1948 Hom el considera un dels més grans pilots de l’època daurada de l’automobilisme