Resultats de la cerca
Es mostren 35 resultats
Lluís Sellabona Comas
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
Guanyà el primer Campionat d’Espanya d’autocròs 1978 al volant d’un Alpine i participà en la Copa d’Europa de l’especialitat Poc abans creà l’escuderia Sellabona Comas, que, a més de disputar competicions oficials amb un equip en què destacà Albert Saurí, gestionà el Circuit de les Planes i hi organitzà competicions de motocròs i autocròs fins a mitjan dècada de 1980 Els pilots de l’escuderia guanyaren Campionats d’Espanya 1982, 1983, 1985 i de Catalunya 1982, 1983, 1985 d’autocròs
Copa Barcelona

Anunci de la Copa Barcelona del 1951
Arxiu Roset
Automobilisme
Denominació de diverses competicions automobilístiques de velocitat celebrades a Barcelona al llarg del segle XX.
L’any 1911 se’n disputà la primera edició, organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya, hereva de l’anterior Copa Catalunya, primera cursa automobilística feta a Catalunya i segona de l’estat, que s’havia disputat del 1908 al 1910 L’èxit d’aquelles primeres curses automobilístiques portaren l’entitat organitzadora a desdoblar les jornades en la I Copa Barcelona, que es feu al matí i fou guanyada per José Bons Hispano Suiza, i el I Campionat Espanyol d’Amateurs-Copa del Rei, que es disputà a la tarda i fou guanyat per José Ciudad també amb un Hispano Suiza Així com les dues primeres…
4 Tiempos
Automobilisme
Publicacions periòdiques
Revista d’automobilisme editada mensualment a Barcelona entre l’octubre del 1979 i el setembre del 1980.
Contenia informacions sobre automobilisme en general i sobre les competicions de Fórmula 1, rallis i altres modalitats També hi apareixien entrevistes, ressenyes sobre marques de cotxes, articles sobre la història de l’automobilisme, etc
Escuderia Barcelona
Automobilisme
Entitat automobilística de Barcelona.
Creada al juliol del 1954, fou impulsada per setze pilots barcelonins Tenia com a finalitat donar suport als pilots locals en una època en què era especialment difícil organitzar i participar en competicions Fou dissolta el 1971
Skualo Competició Club Esportiu
Automobilisme
Club automobilista de Sant Adrià de Besòs.
Fundat la segona meitat del segle XX, és l’equip de competició de l’escola de formació de mecànics, tècnics de competició i pilots RSGRUP Participa en competicions diverses com a plataforma per a l’alta competició
Hebe
Automobilisme
Marca d’automòbils de Barcelona que funcionà la dècada de 1920.
Creà diversos autocicles –pràcticament un únic model al qual es podien posar diverses carrosseries– que es feren populars entre els participants en les curses de l’època El motor més potent, de 8 CV, fou l’emprat per a les competicions La marca estigué pocs anys en funcionament
Joan Aymamí Viadé
Automobilisme
Periodisme
Pilot automobilístic i periodista.
Competí juntament amb Claudi Caba 1974-80 Collaborà amb el Diari de Sabadell des del 1966 i a partir del 1982 ha estat corresponsal a Catalunya i redactor de rallis de la revista Auto-Hebdo També fou collaborador habitual de Mundo Deportivo El 1987, un altre cop amb Caba, retornà a les competicions
Circuit d’Alcarràs
Automobilisme
Circuit permanent de velocitat d’Alcarràs.
D’iniciativa privada, fou impulsat per la família Vitores Inaugurat el 2007, disposa de diversos traçats, el més llarg dels quals mesura 3743 m També disposa de traçat de kàrting, de supermotard i un circuit Pocket per als més petits S’hi disputen diverses competicions d’automobilisme i motociclisme, com proves del Campionat de Catalunya de velocitat i de karts
Minimotos Kàrting l’Escala
Automobilisme
Motociclisme
Circuits de competició per a karts i minimotos de l’Escala i l’Estartit.
Anterior al 1990, és una de les installacions d’aquestes modalitats més antigues de Catalunya Consta d’un circuit a l’Escala i un altre a l’Estartit i acull proves del Campionat de Catalunya i de la Copa Catalana, així com competicions estatals i internacionals És també la seu de l’equip Genikart de competició i d’una escola per a joves pilots
España
Automobilisme
Marca d’automòbils fundada a Barcelona el 1917 per Felipe Batlló Godó.
Es distingí principalment per dos únics models, el 2 i el 3, especialment reconeguts per la seva solidesa, cosa que els feia molt aptes per a les competicions de l’època, tot i que la marca no hi participà de manera oficial La fabricació durà uns deu anys i Batlló clausurà l’empresa i s’associà amb Wifredo P Ricart per a construir el cotxe de luxe Ricart-España