Resultats de la cerca
Es mostren 45 resultats
Copa Barcelona

Anunci de la Copa Barcelona del 1951
Arxiu Roset
Automobilisme
Denominació de diverses competicions automobilístiques de velocitat celebrades a Barcelona al llarg del segle XX.
L’any 1911 se’n disputà la primera edició, organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya, hereva de l’anterior Copa Catalunya, primera cursa automobilística feta a Catalunya i segona de l’estat, que s’havia disputat del 1908 al 1910 L’èxit d’aquelles primeres curses automobilístiques portaren l’entitat organitzadora a desdoblar les jornades en la I Copa Barcelona, que es feu al matí i fou guanyada per José Bons Hispano Suiza, i el I Campionat Espanyol d’Amateurs-Copa del Rei, que es disputà a la tarda i fou guanyat per José Ciudad també amb un Hispano Suiza Així com les dues primeres…
Copa Tibidabo
Automobilisme
Motociclisme
Cursa de velocitat per a cotxes i motos que tingué lloc a Barcelona l’any 1914.
Fou organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya i pel Reial Moto Club de Catalunya, i es disputava en la modalitat de pujada El recorregut es feu passar per l’avinguda del Tibidabo per facilitar l’assistència del públic barceloní En la categoria de cotxes hi hagué dos guanyadors, ja que M Hörner Benz i M Grua Clement feren el mateix temps En les dècades de 1960 i 1970 es tornà a disputar una pujada Sant Cugat-Tibidabo, però ja fent servir la carretera de Vallvidrera
Copa Saló o Sector de l’Automòbil
Automobilisme
Nom donat a diverses curses automobilístiques disputades al circuit de Montjuïc de Barcelona des dels anys seixanta i fins el 1971.
Aquestes curses, normalment de Fórmula 3, se celebraven el mateix cap de setmana que es disputaven a Montjuïc les curses de les fórmules grans Fórmula 1, 2 o Resistència i rebien un nom o altre en referència a la fira que tenia lloc aquell mateix any Així, per exemple, l’any 1967 es disputà la Copa Sector del Automóvil, guanyada per Henri Pescarolo, amb un Matra-Cosworth També se celebrà el Trofeo Salón del Automóvil de turismes 1968, que guanyà Núria Viñas, amb l’única victòria femenina en curses d’automòbils a Montjuïc L’any 1971 tingué lloc la Copa Salón…
Automòbil Club de Barcelona

Copa Catalunya (1909), organitzada per l'Automòbil Club de Barcelona
Agence de presse Meurisse / Bibliothèque nationale de France
Automobilisme
Club automobilístic de Barcelona fundat el 1906.
Es creà amb l’objectiu de promoure la construcció d’infraestructures adients per a la conducció, com ara carreteres o ponts, així com per protegir i difondre l’automobilisme El 9 de juny oferí al rei Alfons XIII la presidència d’honor del club, incorporà al seu escut la corona reial i canvià el nom per Reial Automòbil Club de Barcelona RACB El 25 de maig de 1906 s’organitzà el primer viatge del club, una caravana de disset vehicles que completaren el recorregut Barcelona-Madrid, i l’any 1908 es disputà la primera cursa la Copa Catalunya El 1908, presidit per l’exalcalde de la…
Reial Automòbil Club de Catalunya

Participant a la Copa Catalunya del 1909 organitzada pel Reial Automòbil Club de Catalunya
© RACC
Automobilisme
Entitat amb seu a Barcelona dedicada al foment de l’automobilisme i a l’orientació tècnica i pedagògica del conductor.
Coneguda popularment per la sigla RACC, nasqué el 1906 amb el nom d’Automòbil Club de Barcelona gràcies a l’impuls d’un grup d’automobilistes El mateix any rebé la distinció de reial d’Alfons XIII i el 1910 adoptà la denominació actual El seu primer president fou Lluís F Baixeras En aquella època circulaven molt pocs cotxes, els carrers i les carreteres no estaven preparats per a la circulació automobilística, no existien benzineres ni tallers mecànics, ni senyals, ni reglaments i els accidents eren freqüents Amb l’objectiu de millorar aquesta situació, el RACC denuncià el mal estat de la…
,
Pere Catasús Ferrer
Automobilisme
Dirigent esportiu vinculat al ciclisme i l’automobilisme.
El 1906 entrà com a president del Club Fotogràfic i Esportiu Un any després formà part de la junta gestora de la Copa Mundo Deportivo per a automòbils i motocicletes, i el 1908 presidí la Copa Club Esportiu de motocicletes El 1909 organitzà la Copa Catasús Participà en l’organització de les dues primeres edicions de la Volta Ciclista a Catalunya 1910, 1912
Circuit de Llevant
Automobilisme
Circuit de velocitat situat a les carreteres que unien Mataró, Vilassar de Mar i Argentona.
Sembla que inicià l’activitat l’any 1909, amb la tercera i darrera edició de la Copa Catalunya, i tenia un recorregut de 14,9 km Es feu servir per als Campionats espanyols d’ amateurs , Copa del Rei del 1911 i 1912, i la I Copa d’Espanya, darrera cursa que utilitzà aquest traçat, feta també el 1912 El mateix any hi morí un pilot de proves de l’empresa automobilística Hispano Suïssa A partir del 1913, s’utilitzà només per a proves de motociclisme i de vehicles menys potents, fins a la darrera competició, celebrada el 1925
Automovilismo ilustrado
Automobilisme
Publicacions periòdiques
Revista d’automobilisme publicada quinzenalment a Barcelona entre el 1899 i el 1907.
Publicació oficial de l’automobilisme espanyol, era dirigida per Pablo de Barnaola Els primers números tractaven sobre mecànica i a partir del 1905 incorporà notícies d’automobilisme esportiu, com les cròniques de la Copa Pirineus, la Copa Voiturettes i altres curses populars Tenia el subtítol Revista técnica quincenal de invenciones prácticas Els últims números del 1907 es publicaren a Madrid
Michael Schumacher
Jordi Pujol lliurant a Michael Schumacher la copa de campió del GP d’Espanya, celebrat al circuit de Montmeló, l’any 1995
© X. Pintanel
Automobilisme
Pilot automobilístic alemany.
Començà a competir en la Fórmula 1 el 1991 i l’any següent guanyà el Gran Premi Spa de Bèlgica Aquell mateix any s’incorporà a l’escuderia Benetton i la temporada 1994 aconseguí per primera vegada el títol de campió del món de Fórmula 1, títol que revalidà l’any 1995 Fitxà per Ferrari la temporada 1996 i les temporades 1997 i 1998 quedà en segon lloc Un accident greu li impedí, el 1999, de lluitar pel títol però guanyà els campionats de les temporades 2000, 2001, 2002, 2003 i 2004, i arribà a una xifra única de set títols mundials, superant Juan Manuel Fangio El 2006 anuncià la seva retirada…
Enric Xargay Llaona
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
S’inicià com a pilot de rallis l’any 1986 al volant d’un R5 TL i al cap de poc passà a un R5 GT Turbo amb el seu germà Josep de copilot El 1988 fou subcampió de Catalunya, ja que aconseguí, entre altres triomfs, la victòria en el Ralli Costa Brava-Lloret Guanyà la Copa Renault Catalunya 1988, 1989, 1994, el Campionat de Catalunya absolut 1989, 1994 i el Campionat de Catalunya del grup N 1994, primer amb l’R5 GT i després amb un Renault Clio Williams Posteriorment, formà part de l’Escuderia Baix Empordà i, al volant d’un BMW 2002, guanyà en alguna ocasió el Ralli Costa Brava de…